За франчайзинга
Франчайзингът превръща малкия бизнес в голям бизнес!
Без него McDonald’s щеше да си остане едно кафе в Сан Бернардино, а KFC - лавка на бензиностанцията в Корбин, Тексас. Според изследванията на Международната франчайз асоциация 82% от започналите бизнес със закупуване на франчайз продължават да са на пазара и след петата година. Със същото могат да се похвалят едва 20% от независимите нови фирми. В момента 40% от всички продажби на дребно в САЩ се реализират от франчайз обекти. Като прогнозата е, че през 2035 г, над 50% от всички продукти и услуги в световен мащаб ще се продават на принципа на франчайзинга.
Франчайзингът е най-успешната форма за дистрибуция на стоки и услуги, при която франчайзополучателят използва марката и бизнес модела на франчайзодателя, като му заплаща такси за това.
В САЩ франчайзингът:
- Има продажби за над 1,5 трилиона долара годишно.
- Едва 8% от бизнесите, занимаващи се с продажба на дребно работят на франчайз, но те реализират над 40% от всички продажби на дребно в страната.
- Само в САЩ оперират над 2 500 франчайзи и 909 253 фирми предлагат или са купили франчайз.
- В тях работят над 11 000 000 души, което е повече от 8% от всички заети в частния сектор.