Анкета

Колко бихте инвестирали в нов бизнес?

Гласувай
Виж резултатите
Monton

МОДАТА И БИЗНЕСЪТ В ЕДНО

Първоначална такса: По договаряне
Месечна такса: Няма
Допълнителна инвестиция: За оборотен капитал и маркетинг
Срок на договора: 5 години
Бранш: Търговия на дребно, Текстил и конфекция

Baltika Group е водещ производител на модна конфекция в Балтийския регион със седалище в Талин, Естония.

 

Компанията е основана през 1928 г., като групата притежава и развива пет модни бранда: Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo и Bastion.

 

Визията на Baltika Group е да бъде водещ производител и ритейлър на мода в региона. От 1997 г. фирмата е регистрирана на фондовата борса в Талин, която днес е част от NASDAQ OMX Group.

Служителите на компанията наброяват 1100 души, като собствените магазини са 130 - в държавите Естония, Латвия и Литва.

 

Магазин от веригата Monton

Магазин от веригата Monton

 

История на компанията 

 

2018 г. -  Baltika Group отбелязва 90 години в модния бизнес

2013 г. - Baltika Group подновява договора за спонсорство с Естонския олимпийски комитет

2008 г. - Пазарът за продукцията на Baltika в Западна Европа се разраства значително след като компанията подписва договор с водеща европейска верига магазини Peek & Cloppenburg.

2007 г. - Monton е спонсор на Латвийския олимпийски комитет.

2005 г. - Monton става главен спонсор на Естонския олимпийски комитет.

1959 г. - Фирмата е преструктурирана и преименувана в Baltika, която се специализира в производството на официално мъжко облекло.

1928 г. - В Талин, Естония, започва производство на дъждобрани под търговската марка Gentleman.

 

Търговската марка Monton съществува от 2002 г. и се предлага на франчайз от 2013 г. 


Магазин от веригата Monton

Магазин от веригата Monton

 

Благодарение на успешния си бизнес модел, компанията има вече сключени договори за франчайзинг с партньори в Украйна, Русия, Беларус, Испания и Сърбия. След подписването на договор с водещата верига магазини Peek & Cloppenburg през 2008 г., продукцията на Baltika Group се предлага в 39 магазина в 10 европейски страни. През 2016 г. оборотът на групата достигна 47 млн. евро.

 

Магазин от веригата Monton

Магазин от веригата Monton

Baltika Group успешно използва вертикално интегриран бизнес модел, което означава, че се контролират всички осъществявани процеси - от дизайн и планиране, производство, управление на веригата за доставки, дистрибуция/логистика до продажби на дребно. Този модел позволява на бизнес компанията да реагира бързо на нуждите и желанията на партньорите и клиентите.

 

Baltika Group предлага франчайзинг и на петте модни бранда, които притежава. Основната експортна и ориентирана към франчайзинг търговска марка обаче е Monton, която всеки моден сезон има богати нови дамски и мъжки колекции, вариращи от висша мода до удобни дрехи за ежедневна употреба. Марката има добре разработени концепции за магазини, които позволяват да бъде предлагана самостоятелно или - чрез Monton AndMore - в комбинация с другите модни брандове на Baltika Group.

 

Baltika Group търси надеждни франчайз партньори, които се интересуват да въведат нейните марки модни облекла в България. Като франчайзодателят предоставя пълната уникална концепция за магазините, маркетингов пакет, визуален мърчандайзинг (VM) и обучение по сервизни стандарти.

 

Перфектният профил на бъдещия франчайзополучател на компанията, включва опит в работата с марки модно облекло, финансова стабилност и първокласно местоположение на обекта.

 

Магазин от веригата Monton

Магазин от веригата Monton

Monton предлага уникална по рода си концепция. Първоначалната инвестиция е значително по-ниска в сравнение с тази при франчайзинга на аналогични марки, като освен това франчайзодателят оказва подкрепа с управлението на паричните потоци. За разлика от много от конкурентите, са установени политики за връщане на стоките. Ниво на покриване на разходите без печалба (break-even point) в магазините в балтийските държави обикновено се достига за 1 година. Срокът на възвръщане на инвестицията се определя след калкулация на капиталовите разходи (CapEx), която се прави заедно с франчайзополучателя.

 

Lookbook Monton (PDF)

 

Повече информация за франчайзинг системата на Baltika Group можете да намерите тук.

 

Статии и новини за Monton:

Monton - 15 години стил и свобода в това, което правим и за което мечтаем

Колекцията есен/зима 2017 на Monton разтърсва старомодните възприятия за време и възраст

Monton и Oлимпийският комитет на Естония представиха олимпийската колекция "1918"

 


 

За да изберете най-подходящия за вас франчайз и да се предпазите от губеща инвестиция, прочетете книгата Франчайзинг бизнес. Купете я сега с 10% отстъпка от сайта на книгата www.franchising.bg/business.

Franchising.bg предлага консултации при избора и стартирането на нов собствен бизнес.

Поискайте повече информация за този франчайз

Изпрати