Франчайзинг съвети

Топ съвети от най-добрите във франчайзинга

20/02/2015

Всеки бизнес модел зависи до голяма степен от нивото на мотивация както на мениджъра, така и на служителите.  Особено в света на франчайзинга няма нищо по-мотивиращо от историите за успешните франчайзи. Представяме ви топ съветите на доказани предприемачи и бизнесмени, създали и развили едни от най-силните франчайзинг системи в света.

„Омайването” на клиентите не се изчерпва само с любезност, широка усмивка и т.н., но е и въпрос на стремеж всеки клиент да си тръгва доволен всеки път. Дори търговските резултати да са добри, ако обслужването не е на желаното ниво и клиентите си тръгват мърморейки, това ще нанесе щети на вашия бранд в дългосрочен план“ – Светослав Билярски, създател на Franchising.bg.

      франчайз съвети

„Това което превръща един франчайзодател в успешен е не това дали някога е имал трудности, а това дали е успял да преодолее тези трудности и да ги превърне в свои предимства“ - Теодора Димитрова, изпълнителен директор на ЕРА България.

„Да имаш пари не е достатъчно. Има разни други неща, като практически познания, ноу-хау и т.н., за които трябва да си платиш, за да ги получиш, но пък плащайки, си спестяваш много болка, загуби, неуспехи и много бързо изминаваш един огромен път“ - Георги Минчев, създател на франчайза на сладкарница „Неделя“.

„За успеха е нужна комбинация от умение да се поемат премерени рискове, консервативен разтеж, финансиран почти изцяло от реинвестиране на печалбата и умерено използване на привлечени средства. Никога не сме се изкушавали да бързаме“, Николай Йорданов, основател на веригата Mamma Mia.

 „От какво имате нужда да стартирате бизнес? От три прости неща: да познавате продукта си по-добре от всеки друг, да познавате клиентите си и да имате непреодолимото желание за успех“ – Дейв Томас, основател на американската верига Wendy’s.

 „На първо място се погрижете за клиентите и служителите си, парите ще дойдат сами“ – Джак Тейлър, основател на Enterprise Rent-A-Car.

„Житейският ми опит ми подсказва, че успехът не е вечен, но решенията, които взимаме по пътя, определят крайния резултат“ – Бил Мариот, основател на веригата хотели Marriott.

„Когато ни попитат: „Ако трябваше да направите всичко отначало, бихте ли го направили по същия начин?“, отговаряме: „Не, бихме го направили много по-рано“ – Крис и Синди Мърфи, франчайзополучатеи на WIN Home Inspection.

 „Ако получавах по една тухла всеки път, когато кажа Качество, Услуга, Чистота и Стойност, мисля, че бих могъл да запълня Атлантическия океан“ – Рей Крок, създател на франчайза на McDonald’s.

„Научих, че да правиш нещата по прост начин е много по-доходоносно“– Том Манагън, основател на веригата Domino’s.

„Първо ще проверя дали сте се запознали с договора, защото иначе как ще го спазвате“ – Линет МакКий, вицепрезидент по франчайзинг, Dunkin’ Brands.

„Умствената нагласа играе много по-важна роля за постигане на успех, отколкото умствения капацитет“ – Кемънс Уилсън, основател на Holiday Inn.

„Светът не стои на едно място и ние не заслужаваме да сме, където сме, освен ако не сме с една крачка напред и не предприемаме необходимите стъпки, за да останем конкурентоспособни“ – Фред Делука, основател на Subway.

 „Успехът не може да бъде факт, докато не бъде споделен“ – Джеймс Кейси, основател на UPS.

„Ако започнеш да виждаш препятствията, спираш да виждаш целта“ – Хенри Форд, основател на Ford.

 „Тогава бях на 52. Имах диабет и начална фаза на артрит. По време на предишните си начинания бях загубил жлъчния си мехур и по-голямата част от щитовидната си жлеза, но бях убеден, че най-доброто все още беше пред мен“ – Рей Крок, създател на франчайза на McDonald’s.

„Нахрани бедните и забогатей или нахрани богатите и обедней“ – Полковник Сандърс, основател на KFC.