Публикации

  • Георги Зайков, букмейкър към „Еврофутбол”, собственик и управител на "Профинженеринг" ЕООД, упълномощено лице на "Дарси инвестмънт" ЕООД, гр. Козлодуй. 47 годишен, от Козлодуй, семеен, с две деца.

    Казва, че преди години не е бил особено голям фен на футбола, но винаги се е вълнувал от английските и немски първенства, от мачовете във Висшата лига. В младежките си години се е занимавал с модерен петобой. Участвал е в редица речни международни походи и планински преходи с покоряване на върхове.

  • FitCurves със своите 11 000 клуба е 9-ият по големина франчайз в света. Въпреки че компанията е основоположник на концепцията за дамски фитнес и клиентите са само жени, FitCurves e най-големият фитнес франчайз в света. С повече от 4 милиона члена в 90 страни FitCurves е един от най-успешните франчайзи и в България, с клубове в София, Варна, Пловдив, Стара Загора и Велико Търново. Специално за FRANCHISING.BG своя опит сподели един от франчайзополучателите на FitCurves в София – Кирил Мондешки.

    Разкажете ни малко повече за себе си. Как стигнахте до решението да започнете нов бизнес чрез закупуването на франчайз?

    Завършил съм в Щатите и се прибрах преди няколко години в България. Искаше ми се да отворя собствен бизнес, но проблемът беше там, че не исках да откривам топлата вода на ново. Франчайзингът ми даде не само работеща марка и концепция в световен аспект, но и цялото ноу-хау и помощ, което ми беше нужно, за да направя тази марка успешна и в България.

  • Изследване проведено между август и октомври 2010 г. от Franchising.bg

    Представяме ви второто изследване на франчайзинг пазара, проведено от Franchising.bg. Целта му е да установи статуса на франчайзинга в България, какви са актуалните предизвикателства пред него, как му влияе икономическата криза, какви са перспективите и очакванията на предприемачите за бъдещето на франчайзинга.
    Резултатите са базирани на информация, получена чрез попълването на въпросници и провеждането на структурирани интервюта с 69 франчайзодатели и 241 франчайзополучатели. Респондентите оперират в браншове, които предоставят възможност за започване на франчайзинг бизнес в България: обществено хранене, недвижими имоти, търговия на дребно, услуги за гражданите или за бизнеса и т.н. В изследването са включени данните от компании, които разполагат с поне три работещи франчайз обекта. Използвана е също и счетоводна и статистическа информация.

  • На 26-ти март Пикадили откри своя 26-ти супермаркет в България, който е и първият франчайз обект на компанията. Разположен на 1500 кв.м. в Мол Габрово, той ще предлага над 15 000 артикула – хранителни и нехранителни стоки. Разкритите работни места са 49. Лентата на новия супермаркет беше прерязана от изпълняващия длъжността кмет на Габрово инж. Калинка Пенева, Йордан Узунов, представител на фирмата франчайзополучател “Демарк Габрово” ООД и Александър Чампаревич, изпълнителен директор на Пикадили. Управлението на Пикадили Габрово ще се извършва от франчайзополучателят, а зареждането и определянето на асортимента - от Пикадили.

  • Първия обект на франчайз веригата No+Vello в България отвори врати в София, зад Интерпред. Испанската компания е най-бързо развиващият се в света франчайз за фотоепилация. No+Vello има уникална за нашия пазар концепция, за безболезнена и трайна епилация на достъпни цени. Това което прави No+Vello различни от останалите студия за фотоепилация е революционното оборудване и фиксираната унисекс цена за всяка зона – 40 лв. Иновативната технология предлага две услуги едновременно – фотоепилация и фотоподмладяване.
    Уредите, които се използват в салоните на No+Vello са с интензивна пулсираща светлина (IPL) от последно поколение, позволяват да бъдат третирани повечето типове кожа и окосмяване. Използва се безболезнена, безопасна и лесна за прилагане техника, която постига ефективни и трайни резултати, несравними с традиционните методи на епилация...

  • Борислав Кашчиев e собственик и управител на FixMix, преди да основе веригата е бил финансов консултант. На 39 г. е и смята, че със здравословно хранене ще успее да ги утрои.

    Как взехте решение да започнете да предлагате франчайз?
    Съвместно с Франчайзинг.БГ решихме, че е добре да дадем възможност напредничавата идея на FIXMIX да се разпространява и развива от хора, които имат желание и необходимите умения, както в страната, така и навън. Същевременно сме сигурни, че можем да предадем над 5-годишния си опит на колегите, които на негова база да достигат приятни печалби.

  • Рандъл Нелсън, Мениджър на FitCurves и No+Vello за България, лектор на конференцията Франчайзинг бизнес в България

    С какво българският франчайз пазар се отличава от другите пазари, където работи вашата марка?
    В много аспекти, българският пазар е сходен с развитите международни пазари, на които нашите марки присъстват. Българите като цяло са много мотивирани да притежават собствен бизнес и да стартират нов бизнес по доказано успешен модел.