Новини България

Инвестицията ми във FitCurves е повече от добра

15/04/2011

Инвестицията ми във FitCurves
е повече от добра

FitCurves със своите 11 000 клуба е 9-ият по големина франчайз в света. Въпреки че компанията е основоположник на концепцията за дамски фитнес и клиентите са само жени, FitCurves e най-големият фитнес франчайз в света. С повече от 4 милиона члена в 90 страни FitCurves е един от най-успешните франчайзи и в България, с клубове в София, Варна, Пловдив, Стара Загора и Велико Търново. Специално за FRANCHISING.BG своя опит сподели един от франчайзополучателите на FitCurves в София – Кирил Мондешки.

Кирил МондешкиРазкажете ни малко повече за себе си. Как стигнахте до решението да започнете нов бизнес чрез закупуването на франчайз?

Завършил съм в Щатите и се прибрах преди няколко години в България. Искаше ми се да отворя собствен бизнес, но проблемът беше там, че не исках да откривам топлата вода на ново. Франчайзингът ми даде не само работеща марка и концепция в световен аспект, но и цялото ноу-хау и помощ, което ми беше нужно, за да направя тази марка успешна и в България.

Какво ви накара да се спрете точно на франчайза на FitCurves?

FitCurves е нишов бизнес - той таргетира жените, които имат желание да ходят на фитнес и да изглеждат добре, но нямат много време за това. Видях че FitCurves би улеснил жените, да се чувстват и изглеждат добре, в замяна на само 90 минути седмично.

Какво включва франчайз пакетът, получихте ли от FitCurves това, което очаквахте?

Франчайз пакетът включва фитнес уредите, обучения в Англия и на местно ниво, ноу-хау, маркетинговите и рекламни стратегии на FitCurves, ментор през първата седмица на откриването.

Новият ви бизнес работи вече 11 месеца, можете ли да оцените дали начинанието ви е успешно?

Напълно. На база на направената инвестиция, възвръщаемостта е повече от добра.

Какво е най-голямото предизвикателство, с което се сблъскахте като франчайзополучател? Как се справихте с него?

Най-голямото предизвикателство беше да накараме хората да повярват, че 30 минутни тренировки, три пъти в седмицата, наистина имат невероятен ефект.

Каква всъщност е услугата, която предлага FitCurves? Как я промотирате и как се приема тя от клиентите тук в България?

FitCurves е дамски фитнес само за 30 минути. Уредите са специално създадени на база на хидравлика и са наредени в кръг, в центъра на който има постоянно фитнес инструктор. Допълнително, FitCurves изготвя и режим на хранене.

Промотираме FitCurves с пиар статии, билбордове, флаери, но най-вече чрез нашите клиентки, които водят със себе си много техни роднини и приятелки.

Доволни ли сте от франчайза, който избрахте? С какво ви помогна FitCurves, за да стартирате успешен бизнес?

Да, доволни сме от франчайза. FitCurves ни помогна с обучението, с маркетинговата стратегия, с отварянето на самия фитнес клуб и с постоянното насърчаване и подкрепа.

Световният опит показва, че успелите франчайзополучатели не се задоволяват с един обект. Мислите ли сте за втори?

Да, замисляме се и за втори, но чакаме фитнесът да направи една пълна година и тогава ще започнем работа по втория.

Какво бихте посъветвали предприемачите при избора на франчайз?

Първо да се замислят дали този франчайз има потенциал в България. Да изберат правилния момент. Най-накрая - да се преценят възвръщаемостта на тази инвестиция и дали наистина тя си заслужава.

Какво според вас може да направи Franchising.bg за популяризирането на франчайзинга в България?

Според мен трябва да се организират повече семинари, на които да бъдат представени различните франчайзи.