- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Какво казват цветовете за вашия бранд?
Цветът има своя емоционален език и влияе на нашите действия и как отговаряме на хората, заобикалящия ни свят и идеи около нас. Цветът на всеки един бранд оказва пряко влияние как потребителите го възприемат. Всеки един цвят се свързва с положителни и отрицателни емоции.
Всеки нюанс в цветовата гама предизвиква и ни напомня различни емоции и уникални личностни качества - това се нарича Психология на цветовете. Избор на основен цвят за вашата бранд идентичност е от ключово значение за развитието на вашата компания или франчайз. Преоткрийте цветовете и ги използвайте по начин, който най-добре описва вашата компания:
Синьото е цветът на небето и морето
Синьото се свързва с дълбочина и стабилност. Синият цвят се смята за полезен за ума и тялото, с успокояващ ефект. Синьото е силно свързано с тишината и спокойствието. Синьото е мъжки цвят и според проучвания, синият цвят е доста положително възприеман сред мъжката аудитория. Тъмно синьото се свързва с дълбочина, опит и стабилност.
В хералдиката*, цвятът се използва, за да символизира благочестие и искреност.
Атрибути на синьото: здраве, разбирателство, истина, мекота, сила, интелигентност, почтенност, сериозност, доверие.
Червеното е цветът на огъня и кръвта
Червеното свързва с енергия, война, заплаха, сила, мощ , решителност, както и страст, желание и любов. Това е много емоционално наситен цвят. Подобрява човешкия метаболизъм, увеличава скоростта на дишане и повишава кръвното налягане. Използвайте го, когато искате да акцентирате върху даден елемент и при стимулиране на хората да вземат бързи решения - " Купи сега " или " Кликнете тук ". В рекламата, червеното често се използва, за да предизвика еротични чувства. Четвеният цвят широко се използва за обозначаване на опасност.
В хералдиката червеното се използва за обозначаване на смелост и кураж.
Атрибути на червеното: сила, любов , страст, енергия, желание , действие, решителност, смелост.
Жълтото е цветът на слънцето
Жълтото се свързва се с радост, щастие, интелект и енергия. Жълтото произвежда затоплящ ефект, предизвиква бодрост, стимулира умствената дейност и генерира мускулна енергия. Жълтото често кореспондира с храна. Когато дадено лого е съставен от много жълти елементи, може да има смущаващ ефект. Известно е, че бебетата плачат повече в жълти стаи. По-късно смисълът на жълтото се свързва с малодушие. Използвайте жълто, за да предизвиквате приятни, весели чувства.
В хералдиката, жълтото е индикация за чест и лоялност.
Атрибути на жълтото: енергия, слънце, забавление, изолация, внимание, визия, интелект, творчество, светлина.
Зеленото е цветът на слънцето
Зеленото символизира растеж, хармония, свежест и плодородие. Има силна емоционална кореспонденция с безопасността. Тъмно зелено също често се свързва с пари. Има голяма лечебна сила и това е най-спокойния цвят за човешкото око, подобрявайки зрението. Зеленото предлага стабилност и издръжливост, а понякога означава липса на опит.
В хералдиката зелено носи идеята за растеж и надежда.
Атрибути на зеленото: икономически растеж, природа, оптимизъм, пролет, релаксация, младежки дух, късмет, околна среда, изцеление, богатство.
Оранжевото е цветът на радостта
Оранжевото съчетава енергията на червеното и щастието на жълтото. Свързва се с радост, слънце и тропиците. Символизира ентусиазъм, очарование, щастие, креативност, решителност, атракция, успех, насърчаване и стимулиране. За човешкото око оранжевото е много горещ цвят така, че да създава усещане за топлина. Независимо от това, оранжевото не е толкова агресивно като червеното. Оранжевото увеличава доставянето на кислород към мозъка, произвежда ободряващ ефект и стимулира умствената дейност. Свързва се със здравословна храна и стимулира апетита.
В хералдиката оранжевото е символ на сила и издръжливост.
Атрибути на оранжевото: енергия, решителност, насърчителност, действие, успех, конкуренция, производителност, сила, ентусиазъм и креативност.
Лилавото е цветът на силата и амбицията
Лилавото съчетава стабилността на синьото и енергията на червеното. Лилавото се свързва с възнаграждение и символизира сила, благородство, лукс и амбиция. То съдържа богатство и екстраваганстност. Лилавото символизира мъдрост, достойнство, независимост, креативност, мистерия и магия. Според проучвания почти 75 процента от подрастващите деца предпочитат лилавото в сравнение с всички други цветове.
Атрибути на лилавото: кралско, амбиция, богатство, носталгия, мистерия, духовност, мистика, вдъхновение, магия, достойнство, лукс.
Черното е цветът на страха, а бялото на чистотата и невинността
Черното е тайнствен цвят, свързан със страх и неизвестното. Той обикновено има негативна конотация (черен списък, черен хумор, "черната смърт"). Черно символизира сила и власт, считайки се за формален, елегантен и престижен цвят. Черно дава усещане за перспектива и дълбочина, но черен фон намалява четивността. При използване на черен цвят за фон другите цветове се открояват, контрастирайки добре с ярки цветове.
В хералдиката черното е символ на скръб.
Атрибути на черното: елегантност, формалност, мощ, мистерия, смърт.
Бялото се асоцира със светлина, доброта, невинност, чистота и девственост. Смята се за цвета на съвършенството. Бяла символизира безопасност и може да представя успешно начало. За разлика от черното бялото обикновено има положително значение. В рекламата бялото се свързва с прохлада и чистота. Може да се използва за представяне на простота.
В хералдиката бялото изобразява вяра и чистота.
Атрибути на бялото: светлина, милост, милосърдие, чистота, простота, живот.
Очаквайте друга интересна статия, свързана с избора и миксирането на цветове на най-известните световни брандове!
Изборът на подходящи цветове е от ключово значение
*Хералдиката е цялостна системата, която се занимава със символиката при изграждане и анализиране на гербовете