- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Пътят към ефективното обслужване на клиенти
Клиентите ви очакват!
Необходимо е да общувате успешно с всички други части на компанията ви – от хората, отговарящи за доставките до всички останали колеги и мениджъри. Комуникацията е изключително важна, за да може всяка възложена задача да се изпълнява ефективно, помагайки един на друг, за да се имат винаги предвид търсенията и нуждите на клиентите.
Светогледът на потребителите постоянно се изменя и това е абсолютно нормално. За да можем да сме винаги в крак с новите тенденции и търсения, е важно да се залага на качеството и креативността, добрата вертикална комуникация в цялата верига, скоростта, ентусиазираното ангажиране с клиентите на лично ниво, както и координираната работа в екип.
Първо, не забравяйте фундаментите: отнасяйте се към клиентите с огромна страст, грижа, професионализъм, разбиране и отзивчивост. Вслушвайте се и разберете техните нужди, дайте им реалните ползи от вашите продукти, покажете им с какво точно можете да промените живота им. Всичко това може да се получи чрез внимателно планиране на продукта и предлаганите от вас услуги. Незабравяйте, че всеки един Франчайзополучател има на разположение изключително голям набор от техники, ресурси и съвети, предлагани от Франчайзодателя. Не забравяйте, че не сте сами!
Приложете печелившите подходи! Всички клиенти обожават хора, които:
- държат на обещанията си
- са приятелски настроени
- са реални хора - открити, честни и искрени
- слушат и разбират техните нужди
- консултират с тях и ги информират за новости
- поддържат редовна връзка
- предлагат честни съвети, които помагат за засилване на продажбите
- карат клиентите да се чувстват ценени и не им губят времето
- имат познания за тяхната компания и продукти
- заинтересовани дали те са щастливи и доволни
- реагират бързо
- взимат лична отговорност и ангажираност
В днешния пазар всеки един предприемач и бизнесмен, който използва тези техники, ще оцелее и ще просперира просто защото клиентите са нещо повече от консуматори!