Статии

Гиросите или как гръцката кухня се превърна в един от най – успешните бизнес модели

16/06/2016

Според кулинарите гиросите водят началото си от Солун, Гърция. За да се направи гирос се нареждат парчета месо на вертикален шиш, който се върти пред източник на топлина. Ако месото не е достатъчно мазно се поставят парченца мазнина /сланина или бекон/, така че месото да остане сочно. Степента на изпичане се регулира в зависимост от разстоянието на шиша от източника на топлина. След като е готово се реже отвън навътре на тънки ивици, слага се върху тънка печена питка и се овкусява със салата и сосове. Най-често използваното месо е свинско, но може да срещнете и с агнешко или пилешко.

Гиросите са ново изживяване в бранша за бързо хранене

Гиросите са ново изживяване в бранша за бързо хранене

В южната ни съседка гиросите, освен любимо на местните ястие, са се превърнали и в задължително удоволствие за всички туристи, които искат да опитат от традиционния гръцки вкус.

В България този специалитет отдавна е едно от най-популярните ястия, привличащо както нови клиенти, така и бизнес предприемачи с нюх към печелившия бизнес, какъвто е Mr. Gyros. 

Като всеки бързо разрастващ се бизнес от индустрията за бързо хранене и тук франчайзингът е изпитаната рецепта за максимална и бърза възвръщаемост на инвестицията. В Северна Америка браншът, който е най-популярен за франчайз е именно този на ресторантите за бързо хранене. Категорично това е и бизнеса с изключително интензивна конкуренция. Стотици ресторанти за бързо хранене, предлагащи разновидности на сандвичи и бургери има във всяка една част от новия континент. Сред множеството хамбургери и бързи закуски, обаче са заслужили и мястото си  гръцките гироси, спечелили любовта на милиони хора. Франчайз веригите за гръцките специалитети се нареждат достойно до едни от най- мащабните корпорации в сферата на бързото хранене.  Гиросите имат своя принос за развитието на най-сполучливия и доходоносен бизнес в Америка.

Благодарение на здравословно приготвени продукти, екзотичен вкус, интересна традиционна кухня и амбициозни екипи, редица гръцки ресторанти са разработили обещаващ бизнес модел, който прави своя пробив и постепенно се разраства до едни от най-успешните франчайз вериги  на континента.

MR.GREEK

MR.GREEK

Mr. Greek е най-голямата гръцка верига франчайз  ресторанти, предлагащи гироси в цяла Америка. Средиземноморската здравословна  кухня, традиционните гръцки специалитети като гиросите и ниски първоначални разходи са печелившата стратегия, привличащата към себе си многобройни франчайзополучатели. Има две различни франчайз концепции, използвани от Mr. Greek – Средиземноморски грил /пълно меню със специалитети/ и Експрес /подбрано меню с бързи ястия за из път/. Един от всеки три франчайза всъщност притежават повече от една локация.Към днешна дата има 25 ресторанта  Mr. Greek, повечето от които франчайзи. Веригата ресторанти е номинирана няколко пъти за Най-добър гръцки ресторант в Торонто. Mr. Greek печели голямата си популярност след като прекратява сервирането на транс мазнини в храната. Така ресторантът се превръща в нарицателно за вкусни и здравословни продукти, познати в цяла Канада. И докато повечето ресторанти се намират в Канада, то компанията е отворена за франчайз възможности  навсякъде по света.

The Simple Greek

The Simple Greek

TheSimpleGreek е най-новият, обещаващ огромна франчайз експанзия, гръцки ресторант, също специализиран в предлагането на гироси и гръцка кухня. Компанията има 4 локации  и предстои отварянето на 20 нови обекта на метро станциите в над 10 щата и 53 франчайза в следващите няколко месеца в различни части на САЩ.

 

BigGreeK е позициониран в Охайо и вече 30 години е специализиран в приготвянето на най-добрите гироси в окръга. С ясно изразена франчайз концепция, разработени програми за обучение и изключително свежи и вкусни продукти компанията е любимо място вече три десетилетия на почитателите на традиционна гръцка кухня, с мисия да се превърне в следващият водещ франчайз в Америка.

LittleGreek – автентичната гръцка кухня с акцент върху гиросите е поредният успешен проект в най-популярния бранш, притежаващ 16 локации в източните щати. Стабилната подкрепа на франчайзодателя и набиращият сила бизнес модел са все по притегателни за американските предприемачи. Веригата ресторанти попадат в класация  на  най-проспериращите франчайзи за 2015г.  и обещават да следват възходящата тенденция и през 2016г.

OPA

OPA

ОРА!  е ресторантът, отворил врати през 1998г. с ясната идея да промени бранша на „бърза храна“, като предложи един по-различен и екзотичен вкус на любимата на всички американци „бърза храна“. Така със средиземноморска кухня и гръцки гирос за близо 20 години, компанията прераства в една от най-успешните вериги в Канада с над 90 обекта и една от най- разпознаваемите марки за подобен тип храна в Северна Америка.  Успешни бизнес възможности, лидерство в предлагането на гръцка кухня и перфектно разработена франчайз концепция са главните причини компанията заслужено да е в Топ 100 Франчайзи в Канада. ОРА! е удостоен и с награди на Канадската франчайз асоциация за един от най-добрите изтъкнати франчайзодатели в бранша.

Taziki

Taziki

Taziki'sMediterraneanCafé с 40 локации в 9 американски щата, тази успешна компания води началото си от една слънчева ваканция в Гърция, където едно младо семейство се влюбва в традиционните гироси и решава да се впусне в приключение, което днес се е превърнало в голяма франчайз верига, даваща приоритет на органичните съставки и здравословни продукти без глутен от локални производители. Франчайзът е първият в страната, заслужил реален сертификат от Американският съвет за здравословна храна.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.