Новини България

Франчайз изследване на българския пазар

13/05/2014

На 13 май от 12:00 часа в Пресклуба на БТА се състоя пресконференция по повод изложението за нов бизнес Franchising Expo и съпътстващата го конференция „Нови бизнес идеи”.

Изследването е проведено сред всички участвали в предишните конференции Нови Бизнес идеи със съдействието на Център за семиотични и социологически изследвания към Нов Български Университет.

Управителят на Franchising.bg Светослав Билярски

Управителят на Franchising.bg Светослав Билярски

 

В пресконференцията взеха участие:

  • Резултатите от проучването „Новите идеи на бизнеса” бяха представени от Светослав Билярски, бизнес консултант, Председател на Българската франчайз асоциация и управител на Franchising.bg.
  • Проф. д-р Кристиан Банков, директор на Центъра за семиотични и социологически изследвания към Нов Български Университет, анализира резултатите от изследването.
  • Георги Минчев, пионер на франчайзинга в България, основател и собственик на Сладкарници Неделя, сподели своя опит как е успял да развие бизнеса си в най-популярната марка в негови сектор. 
  • Явор Генов, Мениджър маркетинг и реклама в Рефан, разкри предизвикателствата, с които се справила компанията, за да стъпи на 3 континента.

Ето и част от резултатите от изследването, направено от Franchising.bg:

Какви са основните препятствия пред развитието на вашия бизнес?

* Участниците са посочвали по повече от един отговор.

В каква посока виждате най-голям потенциал за развитието на бизнеса си?

Какво сте направили досега, за да развиете бизнеса си в чужбина?


ОСНОВНИ ИЗВОДИ

Предприемачите приемат, че потенциалът на българския пазар е ограничен и виждат възможности за развитие на бизнеса си на чужди пазари. Неслучайно приходите от чужди потребители винаги са били определящи за състоянието на българския бизнес. Наред с традиционните туристически услуги, в момента ръст бележи и аутсорсинга. След отшумяването на вълната на закупуване на имоти от чужденци и в контекста на евтините продукти, предлагани от азиатските производители, актуално става разпространението на доказани български бизнес модели на платежоспособните пазари. В тази връзка много българските предприемачи оценяват потенциала на франчайзинга. Интересът към тази форма на развитие на бизнеса набира сила, но все още не е достигнал своя връх. Преимущество на експанзията чрез франчайз е и възможността за по-лесна адаптация на бизнес модела към местния пазар благодарение на локалните партньори. Въпреки добрите си намерения, представителите на българския бизнес като цяло не са предприели достатъчно решителни  стъпки за развитие на бизнеса си в чужбина, което показва големия потенциал в тази посока. 

Изложението Франчайзинг Експо 2014

Изложението Франчайзинг Експо 2014