Статии

FREESTYLE – където бизнесът и забавлението се срещат /част 2/

27/10/2016

Това е втора част на интервюто с Пламен Манев, който ще ни разкрие как FREESTYLE се превърна в толкова успешна верига кафенета за изключително кратко време.

 

Бизнесът и забавлението

Бизнесът и забавлението

Имате ли намерение да се развивате и в чужбина? 

Относно чужбина – също имаме намерение да се развиваме и там, имаме доста информация за немския пазар, имаме контакти с консултанти в Германия и Австрия, като имайте предвид, че Австрия е един от най-големите потребители на кафе в Европа и интересът ни там не е случаен.

През 2016 г. решихме за един месец да пуснем информация за нас и модела ни в немски портали за франчайз, след което получихме в рамките на 30 дни 19 запитвания от различни хора, които са разбрали за нас и са ни харесали. Все още обаче не сме готови за там, искаме на първо време да се развием още тук в нашата страна, след което може би ще се възползваме от офертата на водеща фирма за намиране на франчайз и мастър франчайз партньори в Европа. Правните рамки са много различни и за подобна крачка трябва по-сериозно проучване на пазара, много преводи на немски и английски, както и адаптации на модела ни към съответната държава, преди да се действа.

По какви причини може да откажете на кандидат да му предоставите франчайз? Защо отказахте последният път?

Много е важно за нас „да говорим на един език“ с франчайзополучателите. Важно е нашите клиенти да разбират добре нашите процеси и добри практики, важно е да са готови да дадат дори и малко повече от себе си, докато усвоят всички дейности и да са наясно, че това е дългосрочна инвестиция, възвръщане на която зависи почти изцяло от техните действия.

Бихме се отказали от хора, които нямат вяра в нас или поставят под съмнение нещата, които им даваме като информация за Freestyle, защото ние сме абсолютно прозрачни, нямаме скрити намерения и имаме ясна цел. Отказвали сме се от несериозни запитвания под формата на писане до Фейсбук страницата ни или писане на неграмотен имейл на латиница, което е несериозно.

Когато си заинтересован от даден бизнес модел и искаш да инвестираш, следва да се отнесеш сериозно и да направиш качествен контакт с франчайзодателя – може от разстояние, може и с лично посещение в офиса ни и в нашите обекти. 

Каква е най-голямата заблуда или неразбиране, с което се сблъсквате в работата си?

Според нас клиентите ни трябва да разберат много добре, че инвестирането в подобен бизнес е дългосрочна инвестиция, възвращаемостта на която зависи в огромна степен от усилията, които са готови да положат през периода на работа. Както се казва – каквото посееш, това ще пожънеш – или на франчайзинг език - колкото по-добър план имаш – толкова по-добре ще ти се получават нещата.

Всички участници - франчайзополучатели, франчайзодатели и служители в обектите трябва да са наясно, че качествените отношения, спазването на срокове и изпълняването на поставени планове са двигателят на дадена верига или на даден обект – ако нещата са добре вътрешно, то клиентите ще разберат това.

 

За да бъдете и вие част от този атрактивен бизнес, запознайте се с условията за франчайз на FREESTYLE!