Франчайзинг съвети

В недвижимите имоти всичко се движи около договора

14/04/2013

В недвижимите имоти всичко се движи около договора

Веселин Венев, франчайзинг мениджър на "АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ" АД, пред FRANCHISING.BG

Веселин Венев, франчайзинг мениджър на АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ АДКак Адрес започна да предлага франчайз?
Напълно естествено, след налагането и националната познаваемост на марката „Адрес”, стремежа за утвърждаването ни като водеща компания с нови, по-модерни и разработени в България идеи в бизнеса с недвижими имоти. Оказа се, че нашето предложение в различните градове срещна интерес сред широк кръг от бизнес средите,  не само в областта на недвижимите имоти. 

Какво е най-голямото предизвикателство пред франчайз мениджъра?
Задължително е да се постигне баланс между добрите партньорски отношения и строгите изисквания по изпълнение на ангажиментите по договора за франчайз. Освен това той трябва да познава в детайли технологията на работа в компанията и да осигурява опростена и гладка комуникация между партньорите.
Поради новите условия на динамичен пазар задачата на нашия екип е да бъдем гъвкави и да покажем на партньорите правилната посока. Който има сериозни намерения и интереси в бизнеса с недвижими имоти, с нашата помощ трябва да намери начин да печели в тези условия, защото те няма да се променят скоро.

Кой са следващите градове, в които смятате да развивате своя франчайз?
Като част от AG Capital, „Адрес Недвижими имоти” АД работи на територията на България. Получаваме и запитвания от чужбина, но с тях работи друг екип от колеги от структурата на AG Capital. Градовете, където планираме да намерим нови партньори са Плевен, Монтана, Пазарджик, Русе, Стара Загора, Шумен, Разград, Враца, Велико Търново, Благоевград. В някои от тези градове имаме дългогодишни партньори и заедно с тях сме отворени да приемем нови колеги в мрежата на АДРЕС.

Защо потенциалните фанчайзополучатели избират вас пред другите фирми в бранша?
Името ни е утвърдено и добре познато в страната. Като българска компания с над 15-годишна история изградихме технология на работа, работеща успешно в условията на местния пазар. Динамиката му в момента налага бързи и адекватни промени. Смятам, че знаем как да работим и печелим в нормализирания пазар и се сме готови да споделим опита си в специфичната работа с оферти и клиенти. Мрежата ни от кантори е най-голяма, обхваната е от единна информационна система. В помощ на нашите партньори работи и Адрес Академия – център за професионални обучения и внедряване на добри практики. През годините АДРЕС се превърна в стандарт, който се възприема от други колеги и в същото време не спираме да доказваме, че сме новатори с кампания, единствена в момента в България.

Какви качества очаквате да демонстрират кандидатите за вашия франчайз?
Изборът на франчайзополучатели става след много срещи и преговори. Важно е да се запознаем с потенциалния партньор и неговия бизнес. Одобрението идва след като се подадат необходимите документи. В същото време даваме информация за развитието на АДРЕС и условията на предоставяния франчайзинг. Изискваме бизнес-ориентация, финансова стабилност, умения за управление на търговски екип.

Какво е най-важното условие за успеха на един франчайзополучател?
Мотивация за работа, разбиране и готовност за развитие в динамичните условия на пазара на недвижими имоти. И разбира се отново добрите финансови възможности.

Често ли се случва да отказвате на кандидати за франчайз и по какви причини?
Причините, които биха ни принудили да откажем възникват в процеса на преговорите и проучването на кандидата. Изискваме дългосрочен ангажимент и липсата на финансова стабилност са важно основание за отказ от АДРЕС. Разбирането, че не се печели от момента на откриването на офиса трябва да е налице. Други причини могат да са и следствие от неприемането от кандидата на клаузи в Договора за франчайз.

Доколко независими са вашите франчайзополучатели?
Нашите франчайз партньори имат свободата да работят самостоятелно, използвайки опита на „Адрес”. След одобрение от нас могат да организират и собствен маркетинг и реклама на местно ниво. Поощряваме и подпомагаме различни инициативи на наши партньори.

Каква е най-голямата честата заблуда в разбирането на франчайзинга, с която се сблъсквате?
Често когато партньорите срещат различни локални затруднения, очакват „Адрес” да взема решения вместо тях.

Какво според вас може да направи FRANCHISING.BG за популяризирането на франчайзинга в България?
FRANCHISING.BG може да помогне за популяризирането на франчайзинга по много начини: чрез представяне на различните форми на франчайзинг, чрез публикации с информация за особеностите на франчайзинговите договори и сериозните ангажименти, които поемат франчайзополучателите. Кандидатите получават за разглеждане дълги и сурови документи, но това е нормална световна практика и не е страшна - тя просто носи успех.
Консултациите и посредничеството при сключване на договори за франчайзинг също са неразработена ниша.