Новини свят

Франчайз на фитнес за жени

14/04/2011

Франчайз на фитнес за жени

Мирена Спирова и Франсиско Ведриел управляват първия франчайз на FitCurves за България.

Мирена Спирова и Франсиско ВедриелКак решихте да започнете франчайзинг бизнес?
Франчайзингът е бизнес модел, който дава възможност на хора, които нямат много опит в дадена сфера, да развият успешен бизнес. Със закупуването на франчайз правата, се получава наготово и ноу-хау, което е развивано в продължение на години. Този модел е подходящ за хора, които искат сами да управляват бизнеса си и в същото време да получават насоки и препоръки как точно да го развият успешно. Това беше и една от основните причини, поради които се спряхме именно на франчайзинга

Как открихте Кървс и защо се спряхте точно на този франчайз?
Кървс е верига, която неведнъж е доказала своето място на пазара. Франчайзът на Кървс редовно е класиран сред най-бързо развиващите се франчайзи в света и за 10 години са открити 9 000 клуба в света. Основното предимство на фирмата, което привлече и нашето внимание, е доброто й позициониране на пазара. Определено забелязахме недостига на качествени дамски фитнес услуги, при които да се обръща специално внимание на всеки клиент, да се изготвя индивидуална програма и да се следи внимателно нейното изпълнение. Закупуването на франчайз правата на Кървс е достъпна инвестиция, с която се получават уредите, обучението и ноу-хау.
Познавахме Кървс от Испания, където веригата оперира от 2000 г. Запознахме се със собственичката на клуб в Мадрид, която ни показа цялата концепция на веригата и след срещата си с нея с нетърпение чакахме навлизането на Кървс и в България.

На откриването имаше много гости, сред които и посланикът на САЩ Нанси Макълдауни, разкажете ни малко повече за събитието?
Искахме да отразим навлизането на най-големия фитнес франчайз и затова организирахме и събитие, на което поканихме посланика на САЩ Нанси Макълдауни, представители на медиите, както и наши потенциални клиентки. Гостите имаха възможност да видят кратко представяне на компанията, както и да изпробват уредите. Още по време на събитието много от гостите проявиха желание да тренират във ФитКървс и си записваха часове за безплатна демонстрация и фитнес анализ. На откриването на първия клуб ФитКървс в България присъства и Раул Нелсън – регионален мениджър за България и Румъния на веригата Кървс.

Франсиско Ведриел; Деница Божинова - оперативен мениджър; Рендъл Нелсън - мениджър за България; Нанси Макълдауни - посланик на САЩ; Раул Нелсън - регионален директор България, Румъния, Грузия; Мирена Спирова
от ляво на дясно Франсиско Ведриел; Деница Божинова - оперативен мениджър; Рендъл Нелсън - мениджър за България; Нанси Макълдауни - посланик на САЩ; Раул Нелсън - регионален директор България, Румъния, Грузия; Мирена Спирова

Какво е най-голямото предизвикателство, с което се сблъскахте като франчайзополучател?
Най-голямото предизвикателство, с което се сблъскахме, беше цялостната организация и подготовка на стартирането на бизнеса за изключително кратък период от време. Разбира се, имахме възможност да изберем и по-късна дата за откриването на клуба, но много искахме да отворим през месеца на жената, а датата 9-ти (точно след празника на жената) беше изключително подходяща. Разполагахме с малко време за намиране на подходящо помещение, наемане на персонал, провеждане на обучения и др. За наша голяма радост се справихме с това предизвикателство и сега сме насочили всичките си усилия към успешното прилагане на бизнес модела в България.

Как Ви помогна Кървс, за да стартирате успешно бизнеса си?
За стартирането на фитнес клуба получихме много добра подготовка от страна на Кървс. Научиха ни как да провеждаме тренировките, как и къде да рекламираме, как да управляваме бизнеса си и как да се справяме с типичните проблеми в този сектор. Шест седмици преди самото откриване започнахме да провеждаме периодични срещи с представителите на Кървс, по време на които следяхме за организацията на всичко необходимо за едно успешно откриване.
Основната част от обучението получихме в Англия, където имахме възможност да обменим опит с много други франчайзополучатели на Кървс. Изключително много сме доволни от избора си на франчайзодател. И след откриването на клуба, ние продължаваме да получаваме подкрепа и насоки за още по-добро развитие на бизнеса.

Тренировките във фитнесите на Кървс са много по-различни от тези в обикновения фитнес клуб, разкажете ни за тях?
Тренировките във ФитКървс се отличават от всички остaнали по няколко основни характеристики. Уредите, които са специално създадени за жени, са без тежести и са подходящи за дами от всички възрасти и с различно ниво на физическа подготовка. Хидравликата, която се използва при уредите, дава възможност за едновременна тренировка за кардио и за усилване на мускулите. Цялостната 30-минутна тренировка се провежда в кръг, като се натоварват всички основни мускулни групи. Още преди първата индивидуална тренировка се прави фитнес анализ и се изготвя програма за всеки клиент. На всяка тренировка има треньор в центъра на кръга, който следи за правилното изпълнение на упражненията. Всеки месец се преразглежда програмата и се променя, ако това е необходимо. Не забравяме и да се обаждаме на жените, които не идват редовно на тренировка, за да им помогнем да задържат своята мотивация и да постигнат своите фитнес цели.

Имате ли вече първите си клиенти, успешен ли е моделът на Кървс в България?
Радваме се на силен интерес от страна на българските жени. Вече има много клиентки, които водят свои приятелки на тренировките. Според мен моделът на Кървс е успешен и в България, именно заради доброто му позициониране и цялостното обслужване, което предлага.

Какви ограничения Ви поставя франчайзодателят и кои са основните правила, към които трябва да се придържате?
Основните правила, към които трябва да се придържаме, са свързани с представянето на марката, визията на рекламата, провеждането на тренировките, условията за членство и не на последно място – доброто обслужване, което получават клиентите. Имаме свобода в подбора на персонал, организацията на работния процес, инвестициите в реклама и декорацията на помещенията.

Какво според Вас може да направи FRANCHISING.BG за популяризирането на франчайзинга в България сред предприемачите, като Вас?
Публикуването на информация и интервюта относно вече стъпилите в България франчайз вериги е един добър начин за популяризиране на този бизнес модел. Интересно би било и изготвянето на пазарни проучвания, включващи анализи на различни сектори, където много добре биха се позиционирали някои от франчайз веригите.