- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Взаимният интерес
Взаимният интерес
Боян Кюркчиев, франчайз мениджър на ИНСЕКТА БЪЛГАРИЯ – компания за ДДД услуги, която развива национална франчайз мрежа.
Какво е да си франчайз мениджър?
Предизвикателството за мен е в това, че продавам интелектуален труд. Познавам фирмата в детайли и работата ми е стилизирано да обясня ясно и точно на купувача какви са ценностите на бранда ИНСЕКТА и каква е взаимната изгода от франчайз партньорството.
Кое е най-трудното при вашата работа?
Най-трудното е франчайзополучателят да си представи какво стои зад гърба му, като франчайзополучател на ИНСЕКТА БЪЛГАРИЯ. Това е нов модел и кандидатите са изненадани от свободата сами да сключват договори и да издават фактурите.
Кой е най убедителния аргумент, с който спечелвате потенциалния франчайзополучател?
Взаимният интерес! Франчайзополучателите получават лъвския пай, а за нас остават 7% от оборота. Нашата изгода обаче е в това, че така получаваме национално покритие и стойността на марката се вдига.
Познават ли франчайзодателите принципите на франчайзинга?
Чували са за него, но не го познават в детайли. Най-често си мислят, че им даваме директно клиенти и ни питат колко сключени договора имаме в техния град. Моят отговор е, че ние ще ги научим как се лови риба, но те сами ще трябва да си я хванат. А това много по-лесно може да стане ако си представител на национална марка отколкото ако си ЕТ. Времето на едноличните търговци отминава и те бързо биват изместени от веригите.
Как решихте да развивате франчайзинг?
След като компанията се разви, вече имахме доволни клиенти и запитвания от страната, които не можехме да изпълняваме. Тогава решихме да потърсим партньори и да изградим първата национална фирма за Интегриран пест мениджмънт.
Какъв е профила на потенциалните франчайзополучатели?
Общото между тях е, че искат да имат частен бизнес и че нямат опит в конкретната дейност. Някои от тях са работили във франчайз вериги или пък самите те са франчайзополучатели. Например имаме кандидат, който ръководи франчайз на училище за чужди езици, а сега иска да развие и друг бизнес отново на франчайз. Това показва, че франчайзингът е много успешен модел, пред който има голямо бъдеще.