Франчайзинг съвети

Как интернет влияе на франчайз индустрията

12/08/2013

Времената са такива – всеки, от децата в детската градина до баба ви, е онлайн и ще продължава да бъде там. Пределно ясно е че интернет играе значителна роля в бизнес света. Но когато говорим за франчайзи, дали интернет пространството помага или пречи на индустрията.


ПЛЮСОВЕ

Най-очевидното преимущество да използваш интернет с цел франчайза ти да спечели е, че името ти застава там някъде. В маркетинга е от особено значение това на какви места рекламираш и там, където хората могат да те намерят – така, че ако твоите хора са онлайн, тогава и твоят бранд трябва да е там. Тънкостта тук е че всеки един франчайз бизнес трябва да е наясно със своите настоящи и потенциални клиенти, с тяхната демография, социално-психологически профил и въобще какви онлайн платформи и връзки използват. Използват ли Facebook? Twitter? Форуми ? Какви сайтове посещават ?

Основният позитив от рекламата и от това да си в интернет е че можеш да достигнеш до много голям и широк кръг от публика. За разлика от радиото, телевизията и билбордовете, ти няма нужда да се надяваш, че хората ще минат с колата покрай определено шосе или да чуят определени звуци в определено време на определена радио станция. Заради възможностите за споделяне, които интернет предоставя, хората, които харесат това, което правиш, могат лесно да си предадат твоето послание на приятели, познати, семейство.  По този начин твоята публика се размножава във всеки един момент.

Друг плюс на комуникацията в интернет е че е безкрайно по-лесно за потребителите да се свържат с теб. Съвсем по друг начин стои традиционната реклама – хората трябва да я видят, да запомнят или запишат номера ти и къде се намираш. В такова забързано време, в каквото живеем, все по-трудно успяваме да запомним предоставената ни информация, независимо как е поднесена, а интернет работи 24/7, 365 дни в годината.

Интернет и франчайз индустрията

Интернет и франчайз индустрията

МИНУСИ

Първият недостатък, от това да използваш интернет за популяризиране на франчайза си, е че онлайн света е много конкурентен. Например, ако платиш за билборд,  той си е твой и твоите конкуренти не могат да го свалят. Тоест, имаш своето собствено публично пространство. С онлайн търсенето въпросът е кой го прави най-добре – ако искаш интернет страницата ти да е с по-висок ранкинг в търсещите машини, то трябва да си платиш за добра SEO [1]оптимизация. А ако искаш да създадеш вирусен маркетинг, то твоите клипове и послания трябва да бъдат по-креативни и запомнящи се от тези на конкуренцията.

Ако търсиш да отвориш франчайз, това да направиш едно търсене и изследване на пазара и това, което той предлага за твоите нужди, може би ви се струва най-лесното нещо на света. Обаче ситуацията не винаги е такава. В много от случайте може търсенето ви да приключи с тези франчайзи, които са инвестирали най-много за рекламиране на техните франчайз възможности, а те да не предоставят точно това, което вие търсите. Това е проблемна зона, където традиционните методи имат предимства спрямо интернет.

 

Използването на франчайз каталози като този на Franchising.bg  могат да ви бъдат от особена полза, защото можете да се запознаете с франчайзите, които оперират на българския пазар, а при възникнали въпроси можете да се съветвате с нашите консултанти, за да ви дадат най-точни и близки до вас идеи за развитието на вашия бизнес.


[1] Search engine optimazation