Франчайзинг съвети

Как да развием франчайз бизнеса си успешно?

14/10/2013

Консултации за франчайз развитието на вашия бизнес

Консултации за франчайз развитието на вашия бизнес

 

Всеки един човек, който посещава сайта на Franchising.bg, споделя една обща цел – стартирането, развитието и мултиплицирането на свой бизнес. Независимо дали те са предишни собственици на бизнес или хора с идеи за започване на собствен, всички са на мнение, че „Трябва да има нещо по-добро на небосклона”. Ентусиазмът, когато говорим за бъдещо развитие, винаги е водещ и оказва огромно влияние върху избора на подходящ бизнес.

Въпреки това, не отнема много време преди първоначалното вълнение да отслабне и хората да се почувстват объркани или упрашени от бъдещата промяна. В главата на им изникват много въпросителни: "Откъде да започна?", "Какво бих искал да направя?", "Мога ли да си го позволя?", "Какви са шансовете ми за успех?". С течение на времето, този списък от въпроси расте и несигурността у всеки излиза на преден план. За съжаление, непоследователен, без водене на целенасочени изследвания подход за развитието на вашия бизнес, не само, че няма да помогне, но и може и да навреди. Все пак темповете на промяна в световен мащаб се забързват, а успешните предприемачи са тези, които по най-добър начин се вписват в променящата се среда.

Някои компании избират да създадат франчайз без експертния принос на франчайзинг  консултанти. В повечето случаи целият процес  включва първоначална намеса от страна на адвокат, който да създаде Франчайз споразумение, без да се потърси решаващата роля на франчайз специалисти.

Чрез създаването на франчайз стратегия за вашия бизнес вие печелите конкурентно предимство на пазара и може да помогне чрез:

  • Осъзнаване и разбиране на предимствата и недостатъците на притежаването на собствен бизнес;
  • Определяне и документиране на дългосрочните цели, които бизнесът ви иска да постигне;
  • Препоръчване на франчайз възможности, които да помогнат за постигането на тези цели;
  • Пътеводство през процеса на създаване и управление на бизнес чрез взимане на информирано и аргументирано решение;

 

От опита, който Franchising.bg е натрупал, това са следните недостатъци, типични за компаниите, които скъсяват целия франчайзинг процес:

  • Компанията не знае дали франчайз роялти таксата, други финансови приходи и такси (включително местен и национален маркетинг) са структурирани по подходящ начин и са достатъчни за техния особен бизнес модел и цялостна ситуация. В много от случаите проблемите са свързани с първоначалната организация на франчайз системата. Това е от особена важност, защото дори и най-малките подробности, свързани с множеството променливи, може да бъде разликата между забогатяването и фалита на компанията. Това поставя цялата франчайз система, включително франчайзодателят и франчайзополучатели, които са инвестирали в нея, в опасност.

 

  • Вероятно е в компанията да се създадат проблеми с ролите и отговорностите. С други думи, това, което франчайзополучателите очакват компанията да прави и това, което фирмата очаква франчайзополучателите да осъществяват. Без провеждане на предварително франчайзинг стратегическо планиране, дружеството, е малко вероятно да  е разработило цялостен и оптимален поглед върху ролите на идентификация и вътрешно разпределение. Това е ключов етап, който изисква модел на бизнес оценка на развитието, съчетано с франчайзинг поглед както на ниво франчайзополучател, така и на ниво франчайзодател. Размиването и неточното определяне на ролите и задължитенията между двете страни може да доведе до различни по вид и времетрайност неразбирателства.

 

  • Компанията има договор за франчайзинг, който не е оптимален за конкретния бизнес и ситуация. Изградената цялостна правна рамка може единствено да се развие след като цялостното франчайз специфично стратегическо планиране (включително оценка на осъществимостта) е завършено. Качеството и количеството на юридически стаж е от изключително значение, но не може да замести цялостния и организиран процес на стратегическо планиране, оценка на пазара, бизнеса, целите, франчайзинг конфигурацията, финансовите резултати и планиране, обхващащи множество области (територии, политиките на контрол и ограничения, набиране на персонал, поддръжка  на процесите по управление на изпълнението, ключови показатели и сравнителен анализ, структура за търговия и много други фактори).

 

  • Дружеството не разполага с основен Франчайз Оперативен наръчник, системи за обучение и инструменти, които помагат франчайзодателите и франчайзополучателите двете научат, да разберат и изпълняват своите роли, както и да защитават франчайз системата, която основата за развитие на бизнеса. Това са фундаменти, които обикновено липсват от областта на развитие и реално изисква използването на специализиран франчайзинг консултант, който е в постоянна помощ на двете страни.

 

  • Компанията не знае как да управлява високо ефективната франчайз система. Обикновено голяма част от франчайз мениджърите нямат знания за франчайзинг основите, свързани с много и различни области, включително планиране, управление на кризи и промени, ръководства, посещения на място, сравнителен анализ, управление на изпълнението и продажбите, маркетинг и реклама, набирането на франчайз партньори. Всяка една от тези области има потенциал да повлияе на реалните резултати за франчайзодателите и франчайзополучателите. Освен това, лошото управление може да доведе до значителни загуби на възможности за развитие и правна отговорност.

 

Ролята на франчайз консултантите на Franchising.bg е да помогнат за създаването и развитието на вашата франчайз система, разглеждайки всяка една от тези области. За фирми, обмислящи развитието си чрез франчайзинг, предварителното стратегическо планиране от специализиран франчайз консултант, е от ключово значение за гарантирането, че франчайзингът е подходящ за вашата фирма, както и да установи оптималната структурна конфигурация за франчайзинг програма. 

Не се колебайте - позвънете ни!