Франчайзинг съвети

Как да изберете подходящо име за вашия бизнес?

24/10/2013

Името Ви - това сте Вие!

Името Ви - това сте Вие!

Създаването на печелившо име на бизнеса отнема време, но е едно от най-важните стъпки, които всеки трябва да осъществи в процеса на създаване на бизнес. Това се отразява на цялостното понататъчно развитие на компанията и сериозно повлиява при избора на подходящ бизнес на потенциалните франчайзополучатели.

Как да създадем име на компанията, което да я отведе на предните позиции в бранша, в който иска да се развива? Брейнстормингът е един чудесен вариант. Съберете се с вашите приятели, познати, семейство и използвайте похватите, описани по-долу:

Печелившото име трябва да бъде запомнящо се.

Очевидно е, че вашите потенциални клиенти трябва да могат да си спомнят името на фирмата ви. Потребителите трябва да бъдат в състояние лесно да го намерят ако го търсят в интернет, телефонния указател или бизнес каталог. Лесният правопис е от основно значение, защото, представете си, ако името на вашия бизнес е от сорта на „Кристащайнвейн”. Определено лоша идея. Би било чудесно името ви да е уникално, но ако е трудно за запомняне и правипис се губи цялостната идея.

Печелившето име на фирмата трябва да бъде достатъчно кратко.

Това е от жизненоважно значение ако искате потребителите да могат да запомнят името на вашия бизнес и съответно да разказват на другите за него. Ако името е дълго, тромаво и незаинтригуващо, шансът някой да го запомни става в пъти по-малък. Придържайте се пък простите формировки. Както Пауло Куело казва: „Простите неща в живота са най-необикновени. Нека им позволим да се проявят.” Дори от гледна точка на рекламата е хубаво името да бъде кратко – при изписване на банери, знаци, визитки, дори и в интернет пространството. 

Печелившото име трябва да съдържа информация какво вашия бизнес извършва.

Шансовете са доста големи вашият нов бизнес да не се превърне в световно известна международна марка. Надяваме се, че това ще се случи с разширяването на бизнеса ви и създаване на франчайзи по целия свят, но със сигурност това няма да се стане от първия ден от формиране на фирмата ви. Именно заради това трябва да създаде таково име, което да дава насоченост към бранша, в който ще оперира вашата фирма. Много фирми, които се занимават например с интериорен дизайн имплементират в името си думата „дизайн” и по този начин става много по-лесно разбираемо от страна на потребителите, при първа среща с фирмата ви, с какво точно се занимава тя.

Печелившото име трябва да съдържа визуален елемент.

Какво изниква в съзнанието ви, когато чуете „Кристащайнвейн”? Някакви асоциации? Повечето хора не визуализират каквото и да било, когато видят подобни имена. Дори и името да е кратко, то трябва да създава асоциации в съзнанието на потребителите, да бъде свързвано с нещо познато и общозначимо. Именно тук помага и визуализацията просто защото нашето съзнание „вижда” изображения, когато четем или слушаме, превръщайки тези послания във визуални елементи. С какво се свързва вашето име? Какви визуални асоциации създаво то, когато го чуете?

Печелившото име трябва да има положителна нотка.

Знаете ли каква е разликата между денотация и конотация? Денотацията е буквалното значение на думите, докато конотацията е преносното, емоционално значение. Всяка дума може да има негативна, неутрална и положителна конотация, в зависимост от асоциациите, които се създават при допира на бранда с потребителите. Класически пример, който може да бъде даден, за да се разбере най-добре какво представлява конотацията, е разликата между „майка” (неутрална конотация) и „мама” (доста положителна конотация). Доста по-положително звучи "спагетите на мама", отколкото "спагетите на майка". Това означава, че вие трябва да създадете име, което носи положителни визуални асоциации, защото името трябва да внушава сила и надежност.

Цветовете допълват посланията

Цветовете допълват посланията

Макар и да не е пряко свързано с името, визуалните послания, които отправя логото и начините на изписване на вашата фирма, са от ключово значение. Цветовете имат силно емоционално предназначение и носят значима информация, дори и на подсъзнателно ниво. Зеленият цвят носи идеята за спокойствие, растеж, обновяване. Червеният е агресивен цвят, а жълтият се свързва със слънчевост, радост, удоволствие.

Но за тази важна тема очаквайте отделна статия, която да ви запознае с значението на цветовете и посланията, които те носят. Дерзайте!