Франчайзинг съвети

Съвети за ефективен брейнсторминг

05/12/2013

Създавайте нови идеи за своя бизнес

Създавайте нови идеи за своя бизнес

"Мозъчна атака" или "брейнсторминг" е групова или индивидуална творческа техника, която помага при намиране на решение за конкретен проблем чрез събиране на списък с идеи, които са спонтанно генерирани от членовете на екипа. 

Нека разгледаме пет прости съвета, които да имате предвид преди да въвлечете вашият екип в брейнсторминг сесия. Когато се прилагат правилно, те драстично ще увеличат производителността и качеството на резултатите.

 

Мислете извън кутията

Много консултанти предлагат насрочване на редовни брейнсторминг сесии, така че вие и вашият екип да "мислите извън кутията" или да направите изключителен мисловен пробив. Да, но не би трябвало да е така. Креативността се изразява в това да бъдете различни и не трябва да сте ограничени да действате в рамките на определени часове през деня. Вие и вашите служители трябва да се опитате да бъдете новатори във всеки аспект от работата си, всеки ден.

Изберете креативна среда

Обикновено най-добрите идеи идват, когато сме в движение или пътуваме, или при изпълнение на физически упражнения и при разходка. Когато се сблъскате с проблем проведете брейнсторминг сесия. Изведете всички свои колеги извън запушения, тесен офис, който със сигурност не е най-благоприятната среда за творческо мислене. Не за друго, а просто защото всеки ден сте в него. 

Дефинирайте проблема, а не решението.

Макар, че всеки получава възможност да мисли креативно по време на брейнсторминга, трябва да има практическа цел за вашето събиране. В противен случай може да не стигнете до съществен момент. Когато разговорът се отклонява, напомняйте на всички за проблема, който се опитвате да решите, и наистина започнете да работите за тази цел.

Пазете идеите си свежи

Не заобикаляйте себе си с едни и същи хора във всяка сесия. Поканете служители от други части на вашата компания да се присъединят. Наистина е голям шанса вие просто да не знаете, че странични служители от други отдели във вашия бизнес имат големи идеи, които да доведат до необичайни и креативни маркетинг стратегии. Възползвайте се от различните гледни точки на вашите колеги.

Бъдете сигурни, че всеки един е чут

Тихият човек, седящ в ъгъла може да има отлични предложения, но ако не му дадете възможност да говори, той няма да бъде чут особено когато колегата ви с високия глас крещи и постоянно отнема думата. Насърчавайте слушането, колкото и говоренето. Именно заради това определете човек, който да бъде модератор на цялата сесия.