Франчайзинг съвети

10 причини клиентите да са склонни да платят повече

16/10/2013

Създаване на добавена стойност

Създаване на добавена стойност

Клиентите винаги искат да заплащат колкото е възможно по-ниска цена за даден продукт, нали? Може би да, но обстоятелствата и търсенията постоянно се променят. Всеки един предприемач трябва да си дава сметка защо неговият продукт и добавената му стойност, която предоставя на своите потенциални клиенти, са по-значими от конкурентните.

Когато правите решение за определяне на подходящата цена на вашия продукт или услуга, да се позиционирате в ниския ценови спектър въобще не означава, че ще привличате повече и постоянни клиенти. Всъщност може да се окаже така, че клиентите, които сте заинтригували не са задължително тези, които вие желаете да привличате.

 

 

Клиентите вече съзнателно са готови да заплатят повече за определена стока, дори и в случаите, когато могат да намерят друг подобен продукт близък по функционалност някъде другаде. Това се получава, когато:


1. Вашият продукт пристига по-бързо.

Клиентите, както и всички останали, искат незабавно удовлетворение от закупения продукт особено когато са намесени и пари. Ако вие им предоставяте възможност да задоволят своите желания чрез продукта ви по-рано от конкурентите, то те ще са готови да платят повече.


2. Вашият продукт е по-леснодостъпен

Клиентите мразят дразнещите процедури при закупуване и плащане. Потребителите обикновено са готови да отделят повече средства, ако процесът на продажба е в пъти по-бърз и необременяващ в сравнение с другите конкурентни възможности.


3.Вашето клиентско обслужване е по-приятелско

Фирмите подценяват гнева и негативизма на потребителите и въобще чувствата, които клиентите изпитват при цялостното обслужване при закупуване на продукт. Клиентите ще плащат повече, когато знаят, че за техните проблеми се отделя нужното внимание и процесът на продажба е по-бърз и по-забавен и за двете страни. Така се изгражда дългосрочна обратна връзка с потребителя.

 

4. Вашият продукт е различен

Клиентите понякога са обсебени от идеята да притежават дадена стока, която прави ползвателя уникален в очите на другите. Това е естествен процес на създаване на различност и съревнование между отделните личности. Ако вие предлагате продукт, който е особен по своята същност в сравнение с другите, то вие сте на прав път и клиентите биха платили повече за него.


5. Вашият продукт е с по-ниска цена за продължително притежание.

Не всичко е въпрос на цена ... това е времето и парите, които хората харчат след покупката. Например, вашия продукт струва повече от друг конкурентен, но изисква по-малко разходи за поддръжка, ставайки по-евтин в дългосрочен план.


6. Вашият продукт създава репутация.

Потребителите купуват луксозни маркови стоки, защото това ги кара да изглеждат и чувстват богати. Същото важи и за протичащите процеси в света на бизнеса, което обяснява защо някои компании все още дават огромни средства за дизайна на своя корпоративен сайт.


7. Разликата в цената не си струва главоболието.

Клиентите ще запазят потенциалния си избор, дори ако разликата между вашата цена и конкурентната не е достатъчно голяма, без да изписука червената лампичка на съмнението. Хората не се притесняват за цената на калъфчето, когато имат намерение да закупят скъп смартфон.


8. Клиентът ви харесва лично.

Клиентите не са роботи - хората предпочитат да развиват бизнес с приятелите си. Създаването на хармония между вас и клиентите е от особена важност в бизнес взаимотношенията. На първо място бъдете приятели с клиентите си и им предлагайте нещата, които наистина ще им помогнат. Това е нужния буфер, който ще ви помогне да изградите по-ценен от потребителите продукт или услуга.


9. Клиентът иска нещо друго от вас.

Клиентите обикновено плащат повече за вашия продукт, ако търсят например работа във вашата компания, или искат достъп до вашите бизнес контакти, или търсят нещо повече от "строги" ​​бизнес взаимотношения.


10. Клиентът бързо разраства влиянието си.

Потребителите, които се разрастват толкова бързо, борейки се да се възползват от всички налични възможности, предлагани на пазара, не се притесняват за всички разходи, които могат да осъществят просто защото могат да си го позволят.

 

За да можете да продавате повече е от важност всеки един от компонентите взаимно да се допълват, бъдейки в унисон с бизнес средата. Изтъквайте всяка една от ползите от вашия продукт и с какво той ще бъде полезен на потребителите.