Франчайзинг съвети

Да продадем гениалните си бизнес модели

22/04/2013

Сподели гениалния си бизнес модел

Сподели гениалния си бизнес модел

Тъй като глобализацията играе все по-важна роля в световната икономика, много фирми се стремят активно да разширят дейността си в чужбина. Международният франчайзинг e една от тези възможности, придобиващ все по-голям мащаб в различни сектори. 

Една компания, обмисляща създаването на международен франчайзинг, трябва да има налице доказан, възпроизводим бизнес модел. Трябва да има налице документирана система, която може да бъде стандартизирана и лесна за усвояване.

Международният франчайзинг може да насърчи ефективността и да разкрие "празнотите" в операционната система и на най-гениалния бизнес модел. Ако има неопределени или нерафинирани аспекти на оригиналния модел, всички франчайзополучатели могат да бъдат сериозно засегнати.

Оригиналният бизнес модел трябва да има вече изградена търговска марка, която може да бъде разпознаваема и да носи стойност при предлагането на франчайз бизнеса. Предлаганият бизнес продукт или услуга трябва да бъде конкурентоспособен и да има уникалност, за да може да оцелее във времето. Глобалният франчайзинг може да бъде нещо грандиозно за предприемачи, които искат да извадят бизнеса си в „откритото пазарно море“, но преди да вземат решение за това, трябва да имат предвид редица неща …

 Някои от предимствата на глобалния франчайз са, че трудът в някои страни е доста по-евтин, в някои части на света може да би има по-голямо търсене за франчайзополучатели и т.н. Когато обмисляте международен франчайзинг, трябва да погледнете на сложността, която върви ръка за ръка с този вид бизнес, възможно най-реалистично.

Стартирането на международна франчайзингова верига може да бъде много трудно и да изисквазадълбочено изследване на съответния пазар, което може да отнеме години. Трябва да се уверите, че в дадената страна има достатъчно суровини и други предпоставки, така че да се постигнат оптимални производствени разходи.

При прилагане на бизнес моделът в друга страна, езикът също може дапредставлява сериозна бариера. Необходимо е франчайзодателят да преведе франчайз ръководствата и другите документи на местния език на страната, в която иска да привлече франчайзополучатели. В някои случаи, за установяването на международна франчайз верига в дадена страна се изискват специални разрешителни от местната власт за наемането на земя или офиси, за използване на търговската марка, както и други специфични изисквания, касаещи данъчното и трудово законодателство.

Международният франчайз е по-популярен от всякога поради огромния потенциал за растеж, както за франчайзодателя, така и за франчайзополучателите. Растежът на външния пазар е причината много компании да се развива успешно с франчайзинга в чужбина. Въпреки наличието на такъв потенциал, все пакмеждународния франчайзинг си остава голямо предизвикателство и за най-утвърдените бизнес модели. Преди да навлезете в непозната за Вас територия, добре е да откриете всички негови плюсове и минуси и да вземете обмислено мъдро решене.  

И ако вашето решение е в ПОЛЗА НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ФРАНЧАЙЗ, то неизменно ще имате нужда от тесни специалисти в областта на международния франчайзинг: консултанти, които да стандартизират и документират Вашия успешен бизнес модел в оперативен наръчник; юристи, които да изготвят франчайз договора, да познават законовите изисквания на чуждата държава за извършване на дейността и защита на Вашите права при необходимост; социолози и маркетолози, които да проучат и анализират избрания международен пазар; психолози и специалисти човешки ресурси, които да диагностицират потенциала на бъдещите Ви франчайзополучатели; коучъри и обучители, които да помогнат на Вашите франчайзополучатели да усвоят майсторски всяка една от дейностите, които изграждат Вашия бизнес модел. 

И не на последно място сред тези специалисти са и професионалните устни и писмени преводачи, които ще бъдат устойчив мост за комуникация между Вас и Вашите международни франчайзополучатели, контрагенти и институции, от които зависи внедряването на международния франчайзинг. Използвайте  професионални преводачи по време на преговорите, учредяването и пускането в експлоатация на Вашия международен франчайз бизнес, изработването на франчайз договора,  оперативния наръчник, стандартите и инструкциите за работа, финансовите документи, маркетинга и рекламата.

 

www.forumltd.bg