Статии

Наемането на персонал и 3-те проблема с растежа на малкия бизнес в момента

11/05/2016

Наемането на свежи нови попълнения се превръща автоматично както във възможност, така и в предизвикателство за малкият бизнес. Разбира се, разширяването на екипът ви води цялата компания на едно ново ниво на развитие, а правилно наетите хора ще изстрелят бизнеса ви съвсем в буквален смисъл.

От друга страна може да бъде изключително трудно да намерите правилния кандидат, а ако този човек се окаже грешният избор – грешката ще ви струва много време и финанси за да го/я заместите.

Базирано на последни изследвания и репорти в областта, ето какво трябва да знаете за текущото състояние на малкия бизнес и наемането на персонал за растеж на компанията:

70% от малките бизнеси по цял свят изпитват затруднение с наемането на персонал.

Now hiring

Now hiring


Например в САЩ малките бизнеси държат близо половината новосъздадени работни места през изминалата 2015-та година. Оказва се, че процесът на наемане е далеч по-сложен от колко са очаквали местните бизнесмени, според  проучването. То показва още, че повече от 1000 собственици и мениджъри на компании, които имат по-малко от 50 работници намират за най-голямо предизвикателство дългите процеси по наемане (34%), липсата на продуктивност (28%) и разочарованието, че новонаетите не посрещат/ оправдават очакванията за съответната позиция (25%).

Неочакваният и не добре контролиран растеж действа нездравословно растърсващо на мениджърите.

Small company

Small company


Бизнес растежът означава повече продажби, повече работа, повече наемане на персонал. Какво се случва, обаче, когато растежът на компанията не следва начертаната пътека?  Изследване на Epicor Software Corporation разкрива, че близо 90% от средните предприятия в глобален мащаб (тези с от 100 до 999 работници) се разрастват далеч от очакваните планирани процеси на годишна база. Това се отразява неблагоприятно и дори води до криза и загуба на търговска репутация. 48 % от изследваните фирми разкриват, че растежът им не е бил правилно планиран и това се отразява съвсем пряко на качеството на работа и удовлетворението на клиентите.

Разходите за допълнителни придобивки на служителите се увеличават главоломно.

company perk expenses

company perk expenses


Сегашните работодатели са наясно с това какво могат или не могат да предложат на кандидатите си, но за компании с малък или никакъв бюджет за целта – задачата се оказва трудна. За да бъдат малките компании готови да привлекат топ кандидати за обявените позиции, те трябва да са готови да отговорят адекватно на положението на пазар. Изследване на близо 1600 работодатели показва, че добре представящите се фирми са в състояние да поддържат добро ниво на разходите за придобивки и да планират всякакви облаги, които привличат нови служители.

В допълнение – напоследък се наблюдава ръст и фокус към здравните придобивки и осигуровки по фирмите.

Информирайте се добре за тенденциите в малкия бизнес, а ако все още не сте стартирали собствен обект, разгледайте най-новите бизнес идеи в света на франчайзинга в страната ни.

Автор:

Силвия Радева

Силвия Радева е бизнес ентусиаст с дългогодишен интерес в областта на икономиката и множество академични постижения в областта.