Статии

3 тайни за франчайзинг успех

13/10/2016

2016 година несъмнено е изключително успешна за франчайзите. Според Международната Франчайз Асоциация, броят на франчайз бизнесите се очаква да нарастне с 1.7%  за 2016 г.. Също така, се очаква франчайзите да допринесат с още 278 000 работни места за икономиката. Нищо чудно, че 43% от присъстващите на Международното Франчайз Изложение в Ню Йорк, планират да инвестират 100 000$ или повече във франчайз бизнес. 

Успешната бизнес идея

Успешната бизнес идея

Тарик Фарид, създателят и CEO на Edible Arrangements – един глобален франчайз феномен, споделя 3 изключително важни тактики, благодарение на които да управлявате успешно франчайз:

 1.    Всичко е в отношението.

Знаете ли, защо Edible Arrangements се справят толкова добре в привличането на франчайзополучатели? Защото културата на компанията е изградена чрез хора, които разбират от бизнес. Според Тарик Фарид „Ако не си добър в бизнеса, как ще превърнеш другите успешни в него? Когато кандидат франчайзополучател влезе в моя офис, то той трябва да почувства, че хората тук изграждат бизнеси. Всеки трябва да говори и да върви по начин, който еднозначно казва, че тук се прави бизнес. Ето така се продава франчайз!“

2.    Винаги обучавай.

Много компании не наблягат на продължителните обучения или опреснителни курсове, които да се провеждат периодично. Това не е така при Edible Arrangements. „Грешката, която правехме в началото е, че провеждахме само едно обучение и след това оставяхме обученията на франчайзополучателите.“. Тарик Фарид казва, че в неговия бизнес обученията имат за цел не просто да дават допълнителни знания, умения и да разясняват процедури, но и най-вече да вдъхновяват. Edible Arrangements са разработили система за обучения във всяка една от локациите си, която включва инструкции - стъпка по нстъпка в лесно разбираеми сегменти. Освен това, компанията държи всички служители, информирани за новостите и бъдещите планове на бранда.

3.    Останете във връзка

Вдъхновен от Apple, Edible Arrangements отвори корпоративен магазин, който позволява на корпоративни служители и франчайзополучатели да опознаят и разберат цялото начинание на Edible. Компанията редовно кани франчайзополучатели в корпоративния магазин, за да се запознаят с новостите, като дори поема разходите по престоя.  Това е от голяма полза, особено, когато марката иска да обогати продуктовата гама на обектите си, като например предлагането на смутита. Тарик Фарид казва, че целта е не просто франчайзополучателите да продават смути, защото така им е наредено, а защото те смятат, че това е най-доброто смути на света.“ 

Франчайзът на Edible Arrangements за пореден път показва, че умее да ентусиазира и впечатлява франчайзополучателите, чрез правилния подход.

С доказването на франчайзинга като сигурен и безопасен начин за мултиплициране на печалбата и идеална възможност за инвестиране от предприемачите, то изглежда, че сега е перфектният момент да станете част от най-успешния бизнес модел.

 

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.