- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Кои са основните тенденции при книжарниците?
През последните години веригите книжарници запазиха позицията си на основен разпространител на книги, въпреки завидния напредък на онлайн четците и технологиите, които нагледно изместват старомодните книжарници.
Продажбите от книжарници отбелязват ръст
Всъщност любителите на книги и креативни подаръци си остават лоялни клиенти, именно на книжарниците, където могат да докоснат всяка книга и да усетят несравнимата магия на хилядите страници с непознати истории, които ги заобикалят.
Всички се чудят, обаче какво да очакват от пазара на книги и какво е бъдещето на онлайн книгите?
Според статистиките, на американския пазар се забелязва абсолютен ръст в продажбите на книги и стейшънъри, с изключение на няколко периода, в които приходите се движат с 1% надолу – например за м. октомври 2016 г. продажбите от физически книжарници се оценяват на 774 мл. долара, а година по-рано продажбите са на стойност 782 млн. долара.
Заключителните отчети, обаче сочат, че физическите книжарници, които се фокусират основно върху книги, подаръци и стейшънъри продължават да отбелязват завиден растеж в печалбата си. За първите десет месеца на 2016 г. продажбите от книжарници отбелязват ръст с 3,6%, достигайки 9,775 млн. долара. За сравнение, същият период на предишната година е с приходи 9,436 млн. долара.
Тенденциите са обнадеждаващи и не само спрямо продажбите от книжарниците, но и относно четенето на книги.
Според едни от последните проучвания, американците все пак предпочитат да четат стандартни книги, а не онлайн издания. Включително и младите хора, на възраст между 18 и 29 години, пазаруват повече стандартни книги – цели 69% предпочитат старомодното четене пред електронните четци.
Друга тенденция, която се забелязва в последните години е, че смартфоните изместват таблетите и електронните четци – все повече хора вече четат, именно на телефоните си, а не на таблетите.
Разбира се, популярните франчайз вериги книжарници в Америка и Европа продължават с иновациите и разширяват все повече пазара си, печелейки нови лоялни клиенти. Ключът към успеха отново е креативността. Точния стенокодекор за всеки.
Франчайз веригата книжарници у нас – Orange center, също залага на креативност и иновации, изграждайки имиджа си на един вълнуващ и печеливш бизнес модел. Вижте повече за франчайза на Orange center, за да разберете къде се крие тайната на успеха им.