Статии

Как да избирате франчайз правилно?

24/11/2016

Не избирайте франчайз, преди да говорите с хора, които притежават такъв - това е едно от правилата, които не трябва да пренебрегвате, когато решите да предприемете подобно бизнес начинание.

Как да изберете франчайз?

Как да изберете франчайз?

Всички знаем, че търсенето на правилния франчайз може да се окаже наистина трудна задача, имайки предвид, че трябва да отговаря на вашите способности, бъдещи нагласи и очаквания от инвестицията. Но как да разберете какво да очаквате от въпросната инвестиционна възможност?

Добрите новини са, че изборът на франчайз е уникален сам по себе си, тъй като ви позволява да говорите с хората, които вече са направили тази инвестиция. Или с други думи – вие получавате достоверна информация от реални инвеститори в проекта, които са преминали вече по вашия път.

След като се запознаете подробно с франчайза, то идва моментът да формирате бъдещите си планове, относно инвестицията, която ще направите. За тази цел, най-добрият начин да придобиете яснота за компанията е да говорите с настоящите франчайзополучатели. Именно това ще ви помогне да имате правилни очаквания спрямо франчайза, който ще закупите.

В световните франчайз вериги комуникацията между франчайзополучатели се насърчава, като това практически е част от обучението на самите предприемачи, обединявайки ги и гарантирайки им, че няма да срещнат никакви изненади в мениджмънта на компанията.

Задължително планирайте обаждания и ако е възможно – посещения при съществуващите франчайзополучатели. Комуникирайки с тях, ще добиете представа за преобладаващите настроения сред предприемачите. Разбира се, е добре да говорите с франчайзополучателите, след като сте уведомили и самия франчайзодател. Имайте предвид, че трябва да спазвате установените процеси в системата, още от самото начало. Това е най-важният критерий, за да се превърнете в успешен франчайзополучател.

Със сигурност искате в хода на анализ на франчайзополучателите, да намерите щастливи предприемачи, които са доволни от подкрепата на франчайзодателя. Но бъдете подготвени и за неудовлетворени франчайзополучатели – задължително установете какви са причините, които пораждат тяхната неудовлетвореност. Запомнете, че трябва не само да говорите с тях, но и да определите дали вие самите се идентифицирате с тях и гледната им точка. Ако не е така, то подобни негативни мнения съвсем не трябва да ви безпокоят.

Един добър пример, спомагащ да оцените франчайзополучателите е ако си представите, че те са като футболен отбор. Знаете, че 20% от играчите са звездите на отбора. Следващите 60% са средно ниво и се справят добре. Последните 20% не се включват в играта, а просто седят на резервната скамейка. Така вие ще разберете, че искате да подражавате само на суперзвездите.

Не забравяйте, когато предприемете обаждане до франчайзополучател, да се представите като потенциален такъв. Така отсреща ще са наясно, че не сте конкурент, опитващ се да проучи бизнеса им. Препоръчваме ви първо да се свържете с франчайзополучателите, които оперират далеч от вашия район и впоследствие да говорите с локалните такива, за да се запознаете отблизо с вашия пазар.

Първо се свържете с франчайзополучателите, които са от дълго време в бранша, така ще придобиете представа за евентуалните финансови цели, които да си поставите. След това може да преминете към комуникацията с предприемачи, които оперират от година във веригата и най-накрая можете да поговорите с тези, които тепърва са започнали.

Винаги имайте предвид, че понякога е трудно да се свържете с съществуващите франчайзополучатели – това е добър знак. Означава, че са прекалено заети да изграждат успешен бизнес и всички аспекти, свързани с него.

Колкото повече обаждания до франчайзополучатели направите, толкова по-добре за вас. А, за да си гарантирате сигурен успех на бизнес начинанието, консултантите на Франчайзинг.бг са тези, които ще направят възможен  правилния избор на франчайз за вас.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.