Статии

6 франчайза, които правят живота ни по-лесен, с помощта на роботи и дронове

22/11/2016

В днешно време всяка компания отделя значително време и ресурси, за да развива своето бъдеще, с помощта на иновативните технологии. Няма бизнес, който да не се е фокусирал върху проучвания и внедрявания на иновации, които да отговарят на все по-разнообразните изисквания и потребности на клиентите. 

Изкуствен интелект в ежедневието ни

Изкуствен интелект в ежедневието ни

Например брандът „Chipotle“ се опитва да въведе дроновете за доставка на бурито до клиентите си. А Facebook е компанията, която оповести, че тества захранвани със слънчева енергия, дронове, които да осигуряват интернет връзка.

Франчайзите по света съвсем не остават встрани от този технологичен прогрес, напротив – вече редица фирми стартираха своите инвестиции в технологичните иновации, сред които употребата на дронове и роботи, за нуждите на бизнеса.

От „Pizza Hut“ до „7-Eleven“ – световните франчайз вериги вече използват успешно в дневните си процеси последните технологии на пазара.

Вижте кои са 6-те най-популярни франчайз компании, въвели роботи и дронове в ежедневието си:

Иновативни франчайз вериги

Иновативни франчайз вериги

Азиатските „Pizza Hut“ ще въвеждат роботи, които да приемат поръчки от масите. Въпросният робот се нарича Пепър и е на път да промени обслужването в заведенията. Той е проект на  „SoftBank Robotic“ и ще бъде програмиран да взема поръчки в заведенята, да дава информация относно менюто и дори да приема плащания.

Роботите улесняват бизнеса

Роботите улесняват бизнеса

„Domino’s“ са другият лидер сред популярните пицарии, които разчупват представите за обслужване на клиенти. Те вече са направили редица тестове на робот, наречен DRU – безпилотна машина, която може да побере до 10 пици в отопляемите си отделения. Роботът ще служи за разнасяне на поръчки по домовете и може да извърви до 12 мили без зареждане.

Инвестиции в дронове

Инвестиции в дронове

„7-Eleven“ са веригата франчайзи, която планира да доставя поръчките на клиентите си директно до вратата им и то чрез дрон. Известната верига от магазини има общ проект със стартъпа за разработване на дронове „Flirtey“ и вече може да се похвали с успешни доставки на стоки, благодарение на дроновете си.

Роботите са новите ни помощници

Роботите са новите ни помощници

Хотелската верига „The Crowne Plaza“ в Сан Хосе, Силициевата долина отскоро има нов член в персонала си – робот, специализиран за обслужващото звено рум сервиз. Той е разработен от комапнията „Savioke“ и се казва Даш. Даш обслужва гостите в хотела, като доставя храни и напитки по стаите.

Обслужването е на ниво

Обслужването е на ниво

KFC е веригата ресторанти за бързо хранене, която отвори в Шанхай първия ресторант, изцяло с роботизирано обслужване. Брандът е разработил специален обект, наречен „Original+“. Така всеки желаещ може да си поръча от любимите вкусотии, без да се налага да комуникира с каквито и да е хора. Поръчката се приема само от един малък симпатичен робот на име Думи.

Роботите се превръщат в персонал

Роботите се превръщат в персонал

Световно известната хотелска верига „Хилтън“ в съвместната си работа с „IBM“ разработи „Кони“ – робот портиер. Той обслужва ефективно клиентите на хотела в Маклийн, Вирджиния – осигурява информация на посетителите и приема индивидуални поръчки.

 

Всички тези примери са показателни за обещаващите перспективи пред модерните компании и начина, по който ще се прави бизнес в бъдеще.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.