Статии

Чек лист на добрия шеф – 26 начина да бъдете перфектни лидери (част 1)

25/05/2016

Някои хора са родени да бъдат лидери, но да бъдеш шеф не винаги е лесно. Да ръководиш бизнес означава да си способен да свършиш цялата работа, докато същевременно ръководиш екип.

Готови ли сте да поведете екипа си към успех? Отделете си малко време за размисъл и прочетете тези 26 експертни съвета как да постигнете най-доброто като лидер.

Worlds best boss

Worlds best boss

1. Управлявайте енергийните си нива

„Енергията, която всеки човек притежава, дори и в минимално количество, може да бъде усетена от другите. Когато човек е силен, за останалите той изглежда и създава усещане за доминант. Когато човекът е слаб, той не може да се изяви достатъчно като лидер и не вдъхва увереност и мотивация. Балансирането на енергия е един алтернативен начин да строим здрави връзки в екипите, които ръководим, за да могат хората, които работят с нас да се чувстват вдъхновени и да искат да бъдат с нас на борда“ - Джанис Купър, собственик на Eqnimity

2. Спрете да виждате себе си като „шефът“

„Въпреки, че сте в позиция, в която имате относителна власт над всичко – трябва да се научите да я подтискате и да разберете, че подчинените ви са по-добри от вас в техните области. За да не спирате работният им процес и да притъпите креативността им, трябва да овладеете собственото си его и позиция на шеф на всичко.“ – Джъстин Кук, партньор и директор на интернет маркетинг агенцията 9thco

3. Правете целеви срещи

„Всички прекарваме голяма част от времето си в срещи, а тези срещи не ни се получават както искаме, главно защото тръгват неефективно, започват късно и не се спазва никакъв ред. Добрата среща е кратка, точна и ясна и на нея се вземат важни решения за целият екип. Фокусирайте се върху обектите, които искате да обсъдите, като не изпадате в излишни подробности и винаги се придържайте към темата. По този начин не само си помагате на работата, но и показвате уважение към ценното време на екипа ви.“ – Шоун Ричи, създател на Eventboard

4. Винаги бъдете отборен играч

Be a team player

Be a team player


„Един от най-добрите въпроси, които може да пита шеф са: „С какво мога да ти помогна? От какво имаш нужда?“ Важно е шефовете да разберат каква роля играят те в работният процес на служителите си. От време на време е добре да запретнете ръкави и да покажете на екипа си, че има защо да ви ценят и уважават за това, на което сте способни.“ – Латаша Кенеди, мениджър „Проекти“ и създател на LMK Entertainment Group.

5. Наемайте правилните хора

Hire the right people

Hire the right people


„Страхотният шеф наема правилните хора. За да движите стратегията на цялата компания само напред, всеки човек в организацията трябва да бъде подходящ и да се вписва добре в цялостната култура на компанията. Това определено не означава, че служителите не могат да се съмняват и повдигат на въпрос това как се върши това и онова в отделите, но ако някой не е подходящ – то той няма да бъде в състояние да разбере как работата трябва да бъде управлявана и ще е неспособен да задвижва идеи и концепции напред.“ – Тереса Ашби, президент и CEO на Dynamconsulting

6. Бъдете първи в офиса 

 "Има две главни причини да искате да пристигате първи преди всички останали. Първо, това мотивира служителите ви да правят същото. Когато сте първи, създавате неписан етичен етикет, който автоматично се възприема и от екипите ви. Второ – пристигайки първи ви позволява да поздравявате всички „на вратата“. Офисът е ваш дом, когато сте далеч от дома. Ако сте първият човек там, това ви прави домакинът. Топъл посрещащ поздрав прави работната среда много по-приятна и допринася изключително много за продуктивността на целия персонал“ – Шанън Хематян, съосновател и CEO на Pip Tompkin Studio

7. Интересувайте се!

„Като имаме предвид днешната забързаност, твърде лесно е да реагираме или не на работата на служителите си, особено ако те не я вършат по начина, по който на вас ви се иска и не постигат това, което вие искате. Отделете си време да полюбопитствате защо даден човек от екипа ви действа по начина, по който действа и как е стигнал до заключение, че това е правилния подход. Това ще ви донесе по-ценна информация от колкото общото недоволство.“ – Естер Вайнберг, собственик на MindLight Group

8. Бъдете учител, не родител

„Помнете, че не сте майка на служителите си, а техен шеф. Но това пък не означава, че не трябва да ги изслушвате, когато имат нужда от съвет или наставления.“ – Арлийн Хауърд, собственик и CEO на Arlene Howard Public Relations

9. Инвестирайте в служителите си

„За да бъдете ефективен лидер, трябва да започнете от сърцето на компанията. Силно вярвам, че щастливите и обвързани с работата си работещи хора правят страхотни неща. Инвестирайте в тях и им покажете къде стои компанията сега и накъде е тръгнала в близкото бъдеще. Критичната първа стъпка е в създаването на силен и мотивиран екип, където помощта е поощрявяна, както и здравословният начин на живот.“ – Брус Казънейв, CEO на Nautilus

10. Признавайте си, когато сте сгрешили

„Може да не ви идва отвътре, но признанието, че сте сгрешили не ви прави по-лош или слаб човек. От моя опит, всъщност ви прави по-силен лидер. Практикувайте прокламация повече, от колкото укриване на грешки. Хората ти вярват повече, когато си открит по отношение на грешките, които правиш.“ – Алън Фокс, президент на ACF Property Management

11. Бъдете положително настроени към работата от вкъщи

„Сложете си приоритет на хората преди мястото. Това означава да наемате страхотни хора и да им давате свободата да работят от вкъщи или от където смятат, че могат да бъдат по-продуктивни.“ – Марк Гилбрет, създател и CEO на LiquidSpace

12. Комуникирайте по-добре

„Слушайте и наблюдавайте повече. Говорете и не мултитасквайте толкова много. Фокусирайте се върху това как нещо е казано, виждайте през думите и наблюдавайте цялостно невербалната комуникация. Така ще сте в състояние да предвидите евентуални проблеми още преди те да са се появили.“ – Мат Евентов, собственик на Princeton Public Speaking

13. Дръжте хората отговорни за действията си

Hold responsibility

Hold responsibility


„Дръжте всички отговорни. Най-голямото нещо, което демотивира работната сила са грешните хора непоемащи отговорността за бездействието си и добрите хора, които поемат цялата работа.“ – Браян Браудис, създател и президент на The Braudis Group

Очаквайте следващите съвети от водещи фигури на компании от цял свят!

Автор:

Силвия Радева

Силвия Радева е бизнес ентусиаст с дългогодишен интерес в областта на икономиката и множество академични постижения в областта.