Статии

Tехнологиите VS Лична връзка с клиентите

15/04/2016

technology vs. face to face comunication

technology vs. face to face comunication

Международната франчайз асоциация  съобщава, че през последното десетилетие ставаме свидетели на огромния бум на технологични разработки, а думата „номофобиа“  влиза в официалния речник като страх от загуба на телефонен контакт с другите. Независимо дали работите във франчайз сферата или притежавате собствен бизнес, вие трябва да бъдете в крак с новото и актуалното, което влияе върху клиентите ви.

Няма съмнение, че мобилните услуги доминират върху онлайн търсенето, а миналото лято от Google потвърдиха, че този тренд продължава с упорито постоянство. Като бизнес лидери трябва да бъдем способни да разпознавамеинформационните канали, които клиентите  използват и да приспособим дейността си към тях. Изключително важно е също да работим в екип от експерти и лоялни партньори, с които да изграждаме най-ефективно правилните подходи, когато се наложи голяма технологична промяна.

Възприемането на един постоянен интерес към тенденциите в света на технологиите е от ключово значение що се отнася до оценка на реалността за компанията ви. По този начин бизнесът ви може да бъде преценен дали има нужда от последните модели техника, нов софтуер, ъпдейти или преструктуриране на цялата ви база от данни, само защото е излязло нещо по-ново от вашето на пазара.

facebook era

facebook era

Клиентите са буквално затрупани с предложения и избори за всевъзможни продукти и услуги – заместители на вашите. Та, как могат компаниите да запазят фокус на вниманието към тях самите без да губят личната връзка с клиента? Предприемачите трябва да се замислят по какъв начин могат да откликнат на нуждите на пазара без да разчитат и само на технологиите за ключ към успеха. Ето няколко примера как може да се случи това:

say yes to the technology

say yes to the technology

-          Използвайте автоматизирани репорти, които да ви снабдяват с необходимата информация върху това кой какво и колко търси, къде и с помощта на какво. Използвайте анализи, разчитайте на числа и изводи, поставете акцент над онлайн търсачките, тъй като те се утвърждават като най-масово средство за комуникация на нужди във виртуалното пространство. Всякакъв тип тенденции или промени в тях, които забележите – използвайте в полза на собствения ви бизнес.

-          Непрекъснато се старайте да подобрите продуктите и услугите си от гледна точка на усещане на потребителя. Фокусирайте се върху качеството на мултимедията, която използвате по време на представянето на услуга, ако сте в бизнеса с обученията, подобравяйте непрекъснато  вече изграденото. Не губете никога контактът лице в лице, само по този начин ще запазите на 100% доброто име на компанията и отличното качество на продуктите и услугите, които предлагате.

-          Използвайте цялата налична база от данни на ваши клиенти като източник на оценка, която да ви послужи за параметър на промяна. Също така ще можете да идентифицирате лоялните си клиенти, на какво държат те и какво биха искали да промените, за да станете по-ефективни.  Тук можете да използвате и добрите стари ръчно написани благодарствени бележки, които са с високо ценени от клиентите и не могат да донесат това усещане, което носи имейл или изпратена онлайн картичка.

Вдигайте си по-често телефона, говорете с клиентите, това винаги остава най-сигурната форма на контакт и носи повече информация и опит, от колкото която и да била друга технология. 

Автор:

Силвия Радева

Силвия Радева е бизнес ентусиаст с дългогодишен интерес в областта на икономиката и множество академични постижения в областта.