Статии

7 критични фактора на успеха

28/04/2016
Запознайте се с критичните фактори за успеха на една бизнес компания:
  1. Лидерство – ангажиментът и способността на един или двама души да ръководят и координират предприятието. Лидерите трябва да балансират между всички сектори /или типове партньори/ - от разбиране на бизнес аспектите до изграждане на подкрепа на обществено ниво, до преговаряне с държавни институции и пазари. Необходимо е и да имат познания по междусекторни въпроси и постоянно внимание към осигуряване на частни и/или публични инвестиции.
    Факторите на успеха

    Факторите на успеха

  2. Партньорства - умението да преговаряш и поддържаш основен набор от взаимоотношения в полза на компанията. Това е от  е от изключително значение за развитието на предприятието.
    Споделяйте идеи

    Споделяйте идеи

  3. Яснота на иновативната концепция – тестване за да се докаже, че дадена идея има пазарен потенциал. Самата идея трябва да притежава логика и яснота. При лесноразпознаваем продукт или услуга, вероятността за успешно реализиране е значително по-голяма.
    Маркетингови стратегии

    Маркетингови стратегии

  4. Бизнес планиране и маркетинг – или иначе казано ръководителите на предприятията да притежават бизнес и маркетинг умения, или да имат достъп до съответните умения чрез ключовите си партньори. Другият вариант е  да се сдобият с подобни умения чрез специализирани обучения.
    Критичните фактори

    Критичните фактори

  5. Краткосрочно и дългосрочно управление на ползите – важен фактор за успех е всички заинтересовани страни /не само ръководители на компании, но и партньори и общности/ да работят за извличане на ползи от усилията, влагани в предприятието.
  6. Ангажимент към общността – дългосрочен успех и устойчивост са резултатите от обвързване и взаимоотношения с местни общности.
  7. Риск мениджмънт – доказано е, че планирането за смекчаване на рисковете и влиянието на външни фактори допринася за осигуряване дългосрочното функциониране на компаниите. Предприятията, отделящи повече ресурси за планиране на риска се адаптират по-лесно към непредвидените усложнения и изникващи проблеми в заобикалящата среда.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.