- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Старбъкс засилва експанзията си в Европа
Старбъкс в Европа
Starbucks отдавна избягва франчайзинга въпреки, че стратегията е придобила популярност сред други американски вериги ресторанти, заявявайки, че иска да контролира своята марка. Но в Европа, където бранда се препъна чрез отваряне на магазини предимно в търговски площи с висок наем в големите градове, вижда франчайзинга като начин да се направят бързи пробиви в по-отдалечени райони.
През февруари компанията отвори първия си франчайз магазин в света, в британската село Liphook, и сега има 45 франчайз магазина във Великобритания, собственост на девет франчайзополучатели. Марката планира скоро да открие първия си ресторант извън Великобриятания, а именно във Франция, и да завладее и други мяста в региона.
Франчайзингови кафенета са все още малък дял от близо 2000 магазина на Starbucks в Европа, Близкия изток и Африка. Те са разположени само във Великобритания за сега. Но работата с франчайзополучателите позволява на Starbucks да отиде в много географски райони, които не са били потенциални локации преди. Това дава нови възможности в търговията на дребно във Великобритания. Марката ще продължава да търси опции из целия континент, за да види дали тази франчайз стратегия е подходяща и за други страни по света.
В допълнение към използването на франчайз система, Starbucks е затворил магазини в скъпи места, опитвайки се да подобри обслужването на клиентите.