Новини свят

Старбъкс засилва експанзията си в Европа

03/12/2013

Старбъкс в Европа

Старбъкс в Европа

Starbucks в Европа пусна програми за лоялност, местни дизайни за магазините си и отвори кафенета в по-малко снобски места в опит да подобри състоянието на колебливия си бизнес. Сега Starbucks се опитва нещо друго: да позволяви на другите да ръководят неговите кафенета.

Starbucks отдавна избягва франчайзинга въпреки, че стратегията е придобила популярност сред други американски вериги ресторанти, заявявайки, че иска да контролира своята марка. Но в Европа, където бранда се препъна чрез отваряне на магазини предимно в търговски площи с висок наем в големите градове, вижда франчайзинга като начин да се направят бързи пробиви в по-отдалечени райони.

 

През февруари компанията отвори първия си франчайз магазин в света, в британската село Liphook, и сега има 45 франчайз магазина във Великобритания, собственост на девет франчайзополучатели. Марката планира скоро да открие първия си ресторант извън Великобриятания, а именно във Франция, и да завладее и други мяста в региона.

Франчайзингови кафенета са все още малък дял от близо 2000 магазина на Starbucks в Европа, Близкия изток и Африка. Те са разположени само във Великобритания за сега. Но работата с франчайзополучателите позволява на Starbucks да отиде в много географски райони, които не са били потенциални локации преди. Това дава нови възможности в търговията на дребно във Великобритания. Марката ще продължава да търси опции из целия континент, за да види дали тази франчайз стратегия е подходяща и за други страни по света.

В допълнение към използването на франчайз система, Starbucks е затворил магазини в скъпи места, опитвайки се да подобри обслужването на клиентите.