Статии

Две стъпки, за да разберете, дали франчайзингът е подходящ за вас? /част 1/

10/09/2016

Най-печелившата бизнес стратегия

Най-печелившата бизнес стратегия

 

Но това, че даден бизнес може да бъде франчайз, не означава, че задължително трябва да стане франчайз. Като бизнес стратегия, франчайзингът е инструмент, разработен да подпомага бизнес ръководителите в достигането на по-агресивни и глобални цели. Ако вашите бизнес цели са извън възможностите на компанията ви, то или трябва да дефинирате нови цели, или да тласнете бизнеса си към постигане на вече зададените, колкото и далечни да ви се струват. Именно зададените, първоначално агресивни цели са първата крачка към необходимостта от франчайз.

1.    Дефиниране на цели

За да разберете коя стратегия за експанзия е подходяща за вашия бизнес, първо трябва да си отговорите на 3 неща: Какви са вашите лични цели в предприемачеството?; Колко и какви активи можете да заложите за постигане на конкретните цели?; Каква е времевата рамка, в която се надявате да постигнете въпросните цели?

Започнете да обмисляте къде искате да бъде компанията ви след 5 години – дали планирате да бъдете все още в този бранш или искате да продадете бизнеса? Когато си отговорите на тези въпроси, следва да анализирате сегашното състояние на фирмата – приходите, печалбата, текущата стойност на бизнеса, разработената концепция, екипът, потенциалът за експанзия.

Веднъж, получили всички тези отговори, вие ще сте способни да прецените колко голяма е разликата между сегашното ви състояние и целта, която сте поставили за проспериращия си франчайз. По този начин сами ще достигнете до правилната стратегия, изхождайки от разбирането на възможностите си, времевата рамка и заложените цели.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.