
-
Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
-
Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
-
Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Маркетингови комуникации на Вашия франчайз - Интернет и брандинг
Интернет
Новите франчайзи обикновено са представяни на корпоративния сайт на франчайзодателя. Но това някак си се подразбира от само себе си и не е решаващо за успеха на бизнеса. Като цяло сайтовете се стремят да генерират редовни посещения като публикуват полезни или интересни материали – съвети, новини, рецепти, а също и като предлагат на посетителите игра или друг интерактивен елемент.
Сайтовете подлежат на SEO оптимизация, за да имат по-висок рейтинг и да излизат на предни позиции или дори на първo място в Google при търсене по определени ключови думи. За това помагат много фактори, сред които редовното обогатяване на информацията на сайта, линковете към сайта, количеството посещения и т.н.
Днес популярни са блоговете и форумите, но имайте предвид, че в повечето случаи форумите са място за изливане на негативни емоции и може да се окаже, че нямате нужда от тях.
Добре е ако успявате да накарате посетителите на интернет сайта да оставят своя мейл и да се абонират за вашия мейлинг лист – така ще можете да им изпращате редовно новини или известия, с което да повишите тяхната лоялност.
Можете да рекламирате дейността си с банери в популярни сайтове или портали, както и в Google AdWords, като в зависимост от избраната форма цената може да бъде на брой импресии или на брой кликвания.
Тотален Брандинг
Носители на цветовете, името и логото на марката могат да са и: рекламните табели, архитектурата на самата сграда и знамената поставени отпред. Цялостното внушение на бранда може да се подсили и от обзавеждането и музиката, която звучи вътре. Специален дизайн могат да имат и печатните материали – визитки, бланки, пликове, каталози, брошури, стикери, годишни отчети, папки и т.н. Брандингът на автомобилите (стига да се подържат чисти) също може да допринесе много за представянето на бранда ви. Сред по-разпространените форми са брандване на комина на местния завод, автобусите от градския транспорт и т.н.
Силно впечатление предизвикват и нетрадиционните медии – например залепеният на пода стикер, на който е изписано нещо с много ситен шрифт. Когато се наведеш прочиташ: „наведи се и не мърдай”, а отдолу стои логото на местния гей клуб.
В Рибния буквар – първия учебник на български език, Петър Берон обяснява математическите действия събиране и изваждане, след което допълва, че има и други операции като например умножение и деление, но те не са за всяка глава работа. По същата причина и целият спектър на маркетинговите комуникации не може да бъде обхванат в статии от типа на „Как да разбирам от реклама за 5 минути.” Но ако се стремите да познавате своя таргет и да не се отклонявате от идеята на вашия бранд можете да бъдете сигурни, че няма да излезете от правия път. Повече информация за изграждането на търговските марки можете да намерите на адрес www.brandbuilding.bg.