Бизнес консултации

Маркетингови комуникации на Вашия франчайз - Директен маркетинг

14/04/2011

Директен маркетинг

 

Това е начин да се достигне до всеки един от потенциалните ви клиенти. Една от формите на директен маркетинг е телемаркетинга. Ако откривате ресторант бихте могли да създадете или да закупите база данни с всички офиси в радиус от 1 км. и да им се обадите, за да им предложите карти за отстъпка.

 

Можете да изпращате подаръци или да правите презентации на живо. Едно ново спортно радио, в стремежа си да привлече рекламодатели използва директната поща и изпраща тийзър (буквално «дразнител»). Мениджърите на потенциалните рекламодатели получават по пощата лява обувка за практикуването на любимия си спорт, а съпътстващото послание е „ако ни поканите на презентация ще ви донесем и дясната”. Успехът на кампанията надхвърля в пъти принципно ниските проценти на успеваемост на директните маркетингови комуникации. А всичко, което е трябвало да направят организаторите е било да се обадят на съответните секретарки и да попитат: „кой номер обувки носи и какъв спорт обича шефът ви?” Обърнете внимание, че в случая обувката е просто повод да се стигне до среща, където е фактическата презентация.

 

Най-важното при директния маркетинг е въпросът „what to do next” – какво точно искаме да направи потребителя – „обадете се веднага” казват телешоповете и наистина колцентровете им за приемане на поръчки работят с пълна сила само непосредствено след излъчване на рекламите.

 

Представянето на вашия бизнес може да бъде подсилено и от корпоративно видео, което да демонстрира по атрактивен начин вашите предимствата. Това кратко филмче може да се изпраща по мейла, да се подарява на CD или флашстик, както и  да се качи на интернет сайта ви.

Лични продажби

 

Обслужването на клиентите, представянето пред нови клиенти, както и презентационните материали са едни от най-прецизно описаните неща в оперативния наръчник на франчайза. Това важи особено в заведенията където и униформите, и усмивките, и активното предлагане играят огромна роля.

Автор:

Светослав Билярски

Светослав Билярски има дългогодишен опит в медиите и рекламата. Бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър. Разработвал е рекламни и маркетингови кампании за над 50 водещи български и световни брандове. Притежава фирми в областа на услугите и води курс по Бранд билдинг в Нов български университет. Създава FRANCHISING.BG през 2008 г. - българската франчайзинг медия, която популяризира този бизнес модел и консултира всички желаещи да закупят, разработят или продадат франчайз бизнес.