Франчайзинг съвети

Франчайз партньорите са главният фактор за успешен франчайзинг

15/04/2013

Франчайз партньорите са главният фактор за успешен франчайзинг

На конференцията “Франчайзинг бизнес в България 2010” Веселин Венев, ще изнесе лекцията „Маркетингова подкрепа на франчайзополучателите”. Конференцията е в рамките на специализираното изложение “Франчайзинг експо 2010” в НДК на 26 и 27 ноември.

Веселин ВеневБил сте франчайз мениджър на Address и Office 1 Superstore - каква е разликата между тях и вие на коя от двете марки бихте станали франчайзополучател?
АДРЕС е българска търговска марка, собственост на „АДРЕС Недвижими Имоти“ АД. От 2006 г. компанията разширява своята верига, като освен откриването и развитието на собствени кантори, изгражда и франчайз мрежа. Докато Office 1 Superstore е американска търговска марка и правата са собственост на компания – Мастър Франчайз за България от 1997 г.
Двата модела се различават по предлагания продукт и размера на първоначалната инвестиция. Оказва се, че доста си приличат по отношение на концепцията на самия Договор за франчайз, маркетинговата и оперативната подкрепа към партньорите, изграждането и на собствени, и на франчайзингови обекти.
Франчайзингът би трябвало да бъде привлекателен вариант за изграждане на стабилен бизнес в който и да е бранш, в условията на по-свито потребление и по-скромни възможности за инвестиции. Приобщаването към голяма и водеща компания, с изградена национална мрежа, и използването на утвърдена търговска марка предполага по-бързо развитие и постигане на печалба.

Кое е главното нещо за успешен франчайзинг в България?
Нашите франчайз партньори са главният фактор за успешен франчайзинг, с добър бизнес и доволни клиенти. Задължително е желанието за отдаване на време и усилия при ежедневната работа по управление и функциониране на кантора за недвижими имоти, ръководене на екип и висок стандарт на обслужване на клиентите.
Нашата цел е да акцентираме и на параметрите на продукта – добра и коректна услуга, и на ползите – добрите търговски резултати на компанията и нейните франчайз партньори.

Как подкрепяте вашите франчайзополучатели?
АДРЕС предлага достъпен, гъвкав и либерален франчайз за независими и свободомислещи партньори с широки възгледи. Нашите партньори са самостоятелни, но съвсем не са сами. Договаряме за своите партньори изгодни условия и отстъпки от всички доставчици и канали за реклама, като част от оперативната и маркетингова подкрепа.
АДРЕС поддържа и усъвършенства софтуерен продукт, който дава възможност на всички наши партньори да имат достъп до единна информационна система с всички оферти от националната мрежа на АДРЕС.
Имаме някои задължителни процедури и фирмен стандарт, но ние най-вече препоръчваме добри търговски практики. Осигуряваме достъп до информация и внедряване на всички търговски практики и процедури на Адрес, различни инструменти, които ни помагат в бизнеса. Осигуряваме канали за комуникация между партньорите и винаги разпространяваме информация за нови находчиви идеи, които възникват в нашите кантори. Немалка част от тях се превръщат в нови добри практики.  
Всички кантори, работещи под търговската марка АДРЕС изграждат национална партньорска мрежа, в която насърчаваме взаимното подаване на клиенти и оферти, като осигуряваме възможност за получаване на повече бизнес и повече сделки. Работим с корпоративни клиенти, с интереси в сферата на недвижимите имоти навсякъде в страната. Независимо от отдалечеността между  канторите на АДРЕС, изграждаме тесни делови, колегиални и приятелски връзки, които гарантират високо ниво на доверие и успешни съвместни сделки.

Маркетинговата подкрепа ли е най-важна или има и друго?
Нашето желание е да осигурим комплексна оперативна и маркетингова подкрепа на нашите партньори. Важно е те да се чувстват свободни, да имат възможност да избират и да утвърждават свой стил на работа, но съобразен със стандартите на АДРЕС за качествена услуга. Много важен е добрият баланс между задължителните стандарти, комплексната подкрепа и независимостта на партньора. Това е основа за тяхната мотивация и добрите взаимоотношения в мрежата.
Франчайзополучателят приема и се възползва от подкрепата, но самостоятелно управлява своя бизнес и планира своето бъдеще. Той е основният фактор за собствения си успех.

Как можете да разпознаете един добър франчайзополучател?
Много бих искал да имам точна рецепта за разпознаване на добър франчайзополучател. Ние правим проучване на потенциалните партньори за качеството и обема на техния бизнес в процеса на преговорите за франчайз. Интересуваме се от историята им, бизнес контактите с партньори и конкуренти, отношенията с държавни институции. За нас е важно франчайзополучателят да е готов да приема новости, да е готов да се променя и да се развива, като в същото време поема отговорност и  спазва своите ангажименти.

Каква е главната полза за участниците в специализирани изложения?
Предполагам, че всички разчитаме на създаване на нови контакти. Разчитаме такива изложения да привличат активни посетители, които имат реален интерес към франчайзинга като модел за израстване в досегашната си дейност или стартиране на нов бизнес. За мен винаги представляват интерес и другите франчайзи, стратегия, развитие, както и контактите, които ще създадем по време на изложението. С удоволствие бих споделил нашия опит и очаквам останалите участници също да са настроени на подобна вълна.

Какъв безплатен съвет бихте дали на участниците в тазгодишното Франчайзинг експо?
Нека да направим така, че да презентираме на изложението нещо ново – продукт, услуга или промяна в стратегията, да бъдем по-интересни за посетителите, като отговорим или надхвърлим техните очаквания.

 

Веселин Венев е директор франчайз на „Адрес – недвижими имоти” от септември 2008 г. Преди това, повече от 9 години работи на различни мениджърски позиции в Office 1 Superstore, като участва в изграждането на франчайзинговата мрежа от магазини, в създаването и обучението на екипи. В периода 2007-2008 г. е Генерален Мениджър на Office 1 Superstore в Унгария, където прилага и допълва своя опит.