Статии

Най-достъпният франчайз

15/04/2011

Най-достъпният франчайз

Атон Андонов и Владимир Панев, управители на Инсекта България разказват пред Franchising.bg за опита си в развиването на изцяло българска франчайз система.

Докъде стигна развитието на франчайза на Инсекта?
Инсекта България е най-бързо развиващата се ДДД компания в България. Имаме по повече от един нов франчайзополучател на месец, което е резултат, с който не всяка франчайз организация би могла да се похвали. Към този момент регионалните ни представителства са 13, равномерно разпределени в големите областни градове на България, което поставя Инсекта България на челно място по покритие измежду всички ДДД фирми в страната.

Защо решихте да се занимавате с франчайз бизнес?
Франчайз бизнесът е не просто бизнес, а една съвършена бизнес система, и според нас е доста по-успешно решение от стартирането на самостоятелен бизнес, тъй като чрез него зад гърба ви стои силата на търговската марка, контактите, позициите на пазара и доброто име на веригата.

Кои бяха трудностите, с които срещнахте?
Всяко начало е трудно, но най-трудното беше да убедим българина, че една българска бизнес система работи, и то толкова добре, колкото и чуждестранните. Не мога да кажа, че Инсекта България не е засегната от кризата, но определено нишата, в която се намираме няма големи колебания породени от нея. Дори все повече хора в условията на криза се обръщат към франчайз, разчитайки на вече утвърдените марки на пазара.

Какви са най-важните качества за успеха на един франчайзополучател?
За да има успех един франчайзополучател той трябва да притежава множество качества, най-важните от които са лидерските му умения. Той трябва да умее да ръководи своя екип и да набелязва правилно целите си. Успешният франчайзополучател е комуникативна личност, който умее да провежда успешни бизнес срещи, на които умело да презентира услугите на Инсекта България, годишният план за интегриран пест мениджмънт, както и да проявява гъвкавост в отделните ситуации, за да си осигури предимство сред останалите конкуренти на пазара. Изключително важно е да разбере силата на марката Инсекта, която стои зад него и да предаде въпросната сила на своите бъдещи клиенти.

Каква е конкуренцията в бранша и как се справяте с нея?
Конкуренцията рядко е проблем за силния бранд на Инсекта, особено, когато става въпрос за качество и прецизност на услугата. Единствено фирмите от ниския сегмент упражняват натиск чрез своите нереално ниски цени, но докато българина не осъзнае, че за да получи наистина професионална услуга, той трябва да заплати съответната цена, подобните дребни фирми ще продължават да са на пазара. Хубавото в случая е, че се наблюдава стабилна тенденция да нарастват фирмите и организациите, търсещи не просто услуга, но качествена такава, а точно в това е силата на Инсекта България. По сериозен е проблемът с контролът упражняван от санитарно-хигиенните органи в нашата страна и по-скоро липсата на такъв в определени региони. Всеки наш франчайзополучател се е сблъскал с този проблем, като неговите размери са различни в различните области на България.

Какви са бъдещите ви планове за развитие на бизнеса?
Разрастване на Инсекта България, покритие на 100% от страната, което ще ни нареди на първо място по мащаб сред фирмите, занимаващи се с ДДД услуги. Добавяне на услуги за нашите клиенти, които да предлагаме на съответното ниво и естествено работа с водещите, национално представени търговски вериги, използващи ДДД услуги.

Как ще се развива в бъдеще франчайзинг бизнеса в България според вас? Кои ще са основните тенденции?
Франчайзингът става все по-популярна форма на бизнес в България и все повече хора усещат силата му. Ние от Инсекта България получаваме ежеседмични запитвания от цялата страна от хора интересуващи се от собствен бизнес. Според мен в следващите няколко години франчайзополучателите в страната ще се утроят.