Статии

Франчайзи за облекла и аксесоари

03/04/2012

Франчайзингът в България набира все по-голяма популярност с всеки изминал ден. Моделът се е доказал като успешен за започване на нов бизнес в световен мащаб и се прилага във всички сфери на търговията и предлагането на услуги. В серия от статии ще ви представим световни франчайз вериги развили своята бизнес концепция, които биха били успешни и на българския пазар.

В първата статия ще ви представим четири уникални бизнес концепции на магазини за дрехи и аксесоари, които световният опит е доказал като успешни.


Kid to Kid

Всяка година, за средностатистическото дете в Америка се дават средно 1000 $ само за дрехи, играчки и оборудване. Въпреки, че много от тези предмети са все още в добро състояние, поради бързия растеж на детето, следващата година родителите трябва да ги заменят с нови и в повечето случаи скъпи продукти. С повече от 40 милиона деца под 13-годишна възраст в САЩ, необходимостта от качествени детски продукти на достъпни цени постоянно нараства. След основаването си през 1992 г., Kid To Kid решава този проблем – като изкупуват леко използвани детски дрехи, играчки, и бебешки мебели, след което ги продават на невероятно ниски цени. Kid To Kid създава един магазин за благоразумните родители които знаят, че децата им растат бързо, а заплатите не. През 1994 г. развиват своят франчайз модел, като към днешна дата под марката работят над 100 магазина по света.

http://www.kidtokid.com


Once Upon a Child

Once Upon A Child е най-голямата американска верига от магазини за детски облекла и аксесоари, с повече от 250 обекта на територията на САЩ и Канада. Основана през 1984 г. в Кълъмбъс, щата Охайо, фирмата изкупува и продава нови и малко употребявани детски дрехи, играчки, мебели и оборудване. Развива франчайз модела си през 1992 г. Днес марката е собственост на компанията Winmark, която предлага франчайзинга и на Music Go Round, Plato's Closet, и Play It Again Sports.

http://www.onceuponachild.com

 

 


Pro Image

Компанията е основана през 1985 г. в Солт Лейк Сити, Юта, като отваря павилиони, предлагащи лицензирани спортни аксесоари, дрехи и оборудване. През 1987 г., само година след развитието на франчайз модела на компанията, списание Venture обявява Pro Image за най-бързо развиващата се франчайз верига в Америка. През 1996 г. частна инвестиционна компания закупува марката от Rentrack Corporation. Благодарение на добрия си франчайз модел и нестандартни маркетингови стратегии, вече 24 години Pro Image е утвърденият лидер – най-голямата американска франчайз верига в областта на спортните облекла и аксесоари.

http://www.proimage.net/

 


Clothes Mentor

Clothes Mentor е марка, която купува и препродава дамско облекло и аксесоари. Създадена през 2001 г., компанията развива своят франчайз модел през 2007 г.  Докато в обикновен магазин чистата печалба е между 30 и 50 %, в обектите с препродаване на стоки печалбата е минимум 60 %, което е и факта спомогнал на Clothes Mentor за кратко време да развият една сериозна франчайз верига.

http://www.clothesmentor.com/

 

 

 

 


Franchising.bg консултира български и чуждестранни компании при развитието на техните франчайз вериги и съдейства за привличането и подбора на франчайзополучатели.