Статии

Лайфстайл компанията Denyl

15/04/2011

Лайфстайл компанията Denyl

Емил АрабаджиевЕмил Арабаджиев от 20 години е в българската модна индустрия. Заедно с брат си Младен Арабаджиев създава една от емблематичните марки на нашия пазар – Денил. Две десетилетия следи развитието на модата и пазара у нас, което го прави един от големите експерти в тази област. Негови анализи и коментари на процесите във фешън индустрията се публикуват редовно в печатни и интернет издания. Ментор на цяло поколение дизайнери, търговци, рекламни и маркетинг специалисти.

Вече и Денил - модната икона на България, предлага франчайз. Как решихте да направите тази стъпка?

Денил съществува от 20 години и това съвсем не е нова практика за фирмата, но е актуална идея днес за младите, които мислят с какво и как да се занимават и искат да заложат на доходен и печеливш бизнес. Франчайзът е възможност, която може да направи щастлив всеки, който обича дизайна, дрехите, работата с много и различни хора. Ние сме готови да споделим нашия опит с всички, които имат потенциал да видят бъдещето на една добра идея и да участват в нейното развитие.

Освен в магазините, откриваме качеството и стила на вашата марка и във вашия салон за красота, в Денил фешън кафе. Имате ли други сфери на дейност, за които не знаем и за кои от тях предлагате франчайз?

Ние сме лайфстайл компания и затова искаме нашият специфичен подпис да бъде разпознаван под всичко, което правим. Идеята ни е да предложим продукт и услуга които са интересни за цели поколения. Начинът, по който те приемат света и начинът, по който искат да живеят, ги правят еднакви. Именно новите лайфстайл групи се интересуват от новите ни предложения. Така установихме, че моделът, който предлагаме - магазин с кафе и фризьорски салон е успешен. Продажбата на дрехи със социалната група на кафето и фризьорския салон е уникален модел, който работи предлагайки стандарт в подходяща нова форма.

Как ще се развива вашият франчайз? Кой са градовете или регионите, към които сте се насочили? Имате ли намерение да се развивате и в чужбина?

Денил
Кампанията на Denyl с флаговете на финалистите от световното първенство по футбол в ЮАР привлече интереса на медиите и на клиентите.

Имаме потребители във всеки край на България и това ни задължава да се съобразим с нуждите на всеки регион. Нашият франчайз позволява да се разработи моделът, който ще е най-добър за локацията, в която се инвестира. Съобразяваме големината на обекта с приоритетите на клиентите, както и съответствието на доходността с цените. Нямаме ограничения за чужбина, но това зависи от интереса на инвеститорите от съответната страна. Засега сме най-популярни в България, но имаме преговори за Южна Африка, Москва и региона, няколко скандинавски страни.

Редовно ни впечатлявате с рекламите си, а сега и с интересното хрумване да оцветите лицата на манекените с флаговете на държавите участници в Световното първенство по футбол. Кой стои зад тези идеи?

Не е трудно да се предположи, че идеите са наши, по принцип в рекламите ни сме искали да бъдем различни. Рекламата ни подражава на манталитета в България, като подсказва за идеята ни да се развиваме и променяме.

Денил
Денил Фешън Кафе – Парк Мол Стара Загора

По какъв начин имиджът на Денил влияе на бизнеса на вашите франчайз партньори? С какво друго, освен с реклама, ще ги подкрепите?

Основното в нашия бизнес е потенциалът на екипа да създава силна колекция и добър комерсиален продукт. Рекламата ни е такава, че за кратко време популярността на продукта да достига до максимален брой потребители. Прибавяме и популярността на бранда Денил, който е още една предпоставка клиентът да иска да научи за новите и интересните продукти.

Какво трябва да притежава подходящият за Денил франчайзополучател?

Знание в областта на фешън индустрията, желание да създава и да остави творческа следа в поколението, на което е представител. Трябва да може да направи така, че нещата да се случват. Франчайзът е само начин да спечели от този бизнес.

Бихте ли споделил нещо ново и интересно от света на модата в България?

Денил
Фризьорски салон – Денил Фешън Хаус

Да, ако досега сме работили много, печелили сме трудно парите си и сме ги харчили трудно, сега се работи по-малко, печели се по-лесно, остава да се научим и да харчим парите си по този начин.

Какво според вас може да направи Франчайзинг БГ за популяризирането на франчайзинга в България?

Основното, с което вие като организация можете да сте полезни на всички български франчайзодатели, е да ориентирате инвеститорите и те да изберат най-добрите брандове и франчайзи. Да им помогнете да направят избора си не на емоционално ниво, да видят предимството на българския франчайз, което се състои не само в това, че е по-близо и съответно по-лесен и по-евтин, но е и най-добре адаптиран за нашите пазарни условия.