- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Инвестицията ми във FitCurves е повече от добра
Инвестицията ми във FitCurves
е повече от добра
FitCurves със своите 11 000 клуба е 9-ият по големина франчайз в света. Въпреки че компанията е основоположник на концепцията за дамски фитнес и клиентите са само жени, FitCurves e най-големият фитнес франчайз в света. С повече от 4 милиона члена в 90 страни FitCurves е един от най-успешните франчайзи и в България, с клубове в София, Варна, Пловдив, Стара Загора и Велико Търново. Специално за FRANCHISING.BG своя опит сподели един от франчайзополучателите на FitCurves в София – Кирил Мондешки.
Разкажете ни малко повече за себе си. Как стигнахте до решението да започнете нов бизнес чрез закупуването на франчайз?
Завършил съм в Щатите и се прибрах преди няколко години в България. Искаше ми се да отворя собствен бизнес, но проблемът беше там, че не исках да откривам топлата вода на ново. Франчайзингът ми даде не само работеща марка и концепция в световен аспект, но и цялото ноу-хау и помощ, което ми беше нужно, за да направя тази марка успешна и в България.
Какво ви накара да се спрете точно на франчайза на FitCurves?
FitCurves е нишов бизнес - той таргетира жените, които имат желание да ходят на фитнес и да изглеждат добре, но нямат много време за това. Видях че FitCurves би улеснил жените, да се чувстват и изглеждат добре, в замяна на само 90 минути седмично.
Какво включва франчайз пакетът, получихте ли от FitCurves това, което очаквахте?
Франчайз пакетът включва фитнес уредите, обучения в Англия и на местно ниво, ноу-хау, маркетинговите и рекламни стратегии на FitCurves, ментор през първата седмица на откриването.
Новият ви бизнес работи вече 11 месеца, можете ли да оцените дали начинанието ви е успешно?
Напълно. На база на направената инвестиция, възвръщаемостта е повече от добра.
Какво е най-голямото предизвикателство, с което се сблъскахте като франчайзополучател? Как се справихте с него?
Най-голямото предизвикателство беше да накараме хората да повярват, че 30 минутни тренировки, три пъти в седмицата, наистина имат невероятен ефект.
Каква всъщност е услугата, която предлага FitCurves? Как я промотирате и как се приема тя от клиентите тук в България?
FitCurves е дамски фитнес само за 30 минути. Уредите са специално създадени на база на хидравлика и са наредени в кръг, в центъра на който има постоянно фитнес инструктор. Допълнително, FitCurves изготвя и режим на хранене.
Промотираме FitCurves с пиар статии, билбордове, флаери, но най-вече чрез нашите клиентки, които водят със себе си много техни роднини и приятелки.
Доволни ли сте от франчайза, който избрахте? С какво ви помогна FitCurves, за да стартирате успешен бизнес?
Да, доволни сме от франчайза. FitCurves ни помогна с обучението, с маркетинговата стратегия, с отварянето на самия фитнес клуб и с постоянното насърчаване и подкрепа.
Световният опит показва, че успелите франчайзополучатели не се задоволяват с един обект. Мислите ли сте за втори?
Да, замисляме се и за втори, но чакаме фитнесът да направи една пълна година и тогава ще започнем работа по втория.
Какво бихте посъветвали предприемачите при избора на франчайз?
Първо да се замислят дали този франчайз има потенциал в България. Да изберат правилния момент. Най-накрая - да се преценят възвръщаемостта на тази инвестиция и дали наистина тя си заслужава.
Какво според вас може да направи Franchising.bg за популяризирането на франчайзинга в България?
Според мен трябва да се организират повече семинари, на които да бъдат представени различните франчайзи.