Бизнес консултации

Мотивацията във вашия франчайз

14/04/2011

Когато купувате франчайз, но не сте имали свой собствен бизнес, най-вероятно ще трябва да направи труден преход, от това вие да работите за някой, до това да има хора, които работят за вас. Да си шеф е много по-различно от това да си служител. Трябва да бъдеш добър и ефективен мениджър, за да спечелят уважението на хората, работещи за теб. Не е толкова трудно колкото звучи, ако сте готови да положите усилия, за да мотивирате служителите си. Мотивирането на служителите ви ще бъде от ключово значение за успеха ви. Ако хората, които работят за вас го правят с желание, те ще работят усилено и вашият франчайз бизнес ще се развива много по-добре. Ето някои начини да мотивирате своите франчайз служители:

Признание

1. Похвалете ги, ако вършат добра работа. Това е най-простото нещо и е много лесено за изпълнение. Вие трябва да можете да разпознаете кой работи усилено. Като им показвате, кога вършат работата си добре, те ще разберат, че цените труда им. Това ще накара служителите да работят усилено и старателно. Обратно, ако служителите ви работят усилено и вършат чудесна работа, но никой не признава усилията им, те ще спрат да се стараят, и дори може да започнат да намразват шефа си.

Обучение

2. Обучавайте служителите си добре и ги дръжте в крак с новите работни похвати и стандарти. Ако пренебрегнете обучението на служителите си, те могат да се почувстват забравени от света, оставени без възможност да вършат работата си ефективно. Ако те се почувстват зле защото не се справят добре, заради конфликт с клиент, или още по-лошо - ако вие ги обвините за това, те ще започнат да негодуват, че не са обучени, какво трябва да правят. Поддържайки служителите си добре обучени, ви ще ги накарате да се чувстват подготвени за работата си и това ще направи бизнеса ви успешен.

Развитие

3. Нека вашите служители знаят, че имат възможност за развитие. Ако те виждат работата си, като път без изход, където няма никаква възможност за растеж и развитие те няма да работят толкова добре, колкото е необходимо. Ако се знае, че добрите служители се възнаграждават с повишение, те ще са по-склонни да работят усърдно и да дават всичко от себе си.

Среда

4. Поддържайте работната среда положителна. Ако обстановката е чиста, безопасна и справедлива към служителите, те ще се чувстват добре на работното си място.

Внимание

5. Бъдете мил със служителите си, когато се справят добре, а дори и когато просто работят. Можете да организирате обяд или парти за служителите си за да се сплути колектива и да станете приятели. Щастливите служители работят здраво.

Това са само някои от възможностите. Има много ефективни начини да мотивирате служителите си извън този списък. В действителност, ако сте нов собственик на франчайз бизнес, а преди това сте бил служител, можете да помислите за няколко причини, поради които сте се чувствал мотивиран и да ги използвате, като мениджър.

Автор:

Светослав Билярски

Светослав Билярски има дългогодишен опит в медиите и рекламата. Бил е копирайтър в Ogilvy&Mather, криейтив директор в Publicis и главен редактор на списание Мениджър. Разработвал е рекламни и маркетингови кампании за над 50 водещи български и световни брандове. Притежава фирми в областа на услугите и води курс по Бранд билдинг в Нов български университет. Създава FRANCHISING.BG през 2008 г. - българската франчайзинг медия, която популяризира този бизнес модел и консултира всички желаещи да закупят, разработят или продадат франчайз бизнес.