Franchising EXPO 2009
Първото франчайзинг изложение в BG
След едногодишна подготовка и въпреки икономическата криза, на 2-3 ноември тази година се състоя FRANCHISING EXPO 2009. Интересът към изложението беше голям - пред повече от 2000 посетители в зала Роял на хотел Шератон в София, 37 бранда представиха възможностите, които предлагат за започване на самостоятелен бизнес. Наред с българските франчайзи участваха и компании от САЩ, Австралия, Румъния, Полша, Португалия, Гърция, Италия, Франция, Русия и Испания.
През първия ден на изложението се проведе и конференцията „ФРАНЧАЙЗИНГ БИЗНЕС В БЪЛГАРИЯ”. Тя беше посетена от над 200 души – собственици и управители на малки и средни компании от цяла България, представители на изложителите, потенциални франчайзополучатели, специалисти и експерти в областта на франчайзинга. Нашата цел е да подкрепим всички разнообразни форми на франчайзинг – каза, откривайки конференцията Светослав Билярски, управител на FRANCHISING.BG. Неслучайно кафе паузата е осигурена от франчайза на FixMix и от франчайза на Слънце Луна, обяда дължим на франчайза на Дон Домат, химикалките, с които си записвате са купени от франчайза на Office 1 Superstore, а костюмът ми е поръчан във франчайз на Richmart.
В лекцията си Защо и как да изберем франчайз Рандал Нелсън, мениджър на FitCurves и No+Vello за България говори за особеностите на франчайзинга в Югоизточна Европа и представи различните франчайз модели. Гундо Кале, партньор и управляващ директор на National Business Brokers разгледа различни маркетингови стратегии и рекламата на франчайза от гледна точка на изграждането на силна търговска марка. Директорът по развитието в NexSen Бенджамин Саймън запозна присъстващите с успешните практики на компанията в областта на обученията на франчайзополучателите и на техните служители.
Във втория панел беше представен опита на български франчайзодатели. Венелин Венев разкри подробности от опита на Адрес недвижими имоти по отношение на управлението на франчайз обектите и подкрепата, която осигурява франчайзодателя. Франчайз мениджърът на Форос национална компания недвижими имоти, Милена Михайлова разгледа предимствата на франчайзинга по време на криза. Представени бяха и франчайзът в бюти индустрията, предлаган от STEPHAN, ERP системите, разработвани от Bora Solutions и възможностите за бизнес с Aqua Source.
Лекторите отговориха на множество въпроси на потенциални франчайзополучатели и на предприемачи, които имат амбицията да развият бизнеса си като франчайз верига. По време на почивките гостите на конференцията обменяха опит от своята франчайз практика и всеки можеше да получи полезен съвет от експертите.
Дискусиите продължиха и вечерта на партито на FRANCHISING.BG, организирано в клуб Brasserie. Изключително полезен събеседник бе Рафаел Мачио, създател и Генерален директор на No+Vello - лидер в сектора на естетическите услуги в Испания, който за по-малко от 2 години открива над 500 салона за фотоепилация в 4 страни. Клаудия Волперт, Franchise Sales Representative на Subway сподели факторите, поради които българският франчайз на марката е най-добре развиващият се в региона. Джордж Хионис, франчайз мениджинг директор на iQ разказа за първото експо преди 20 години в Гърция и как се развива франчайзинг пазара там. А ветеранът на европейския франчайзинг Гундо Кале, уверяваше всички, че това е най-доброто първо изложение, на което е присъствал.
През вторият ден на изложението в хотел Шератон се проведе Годишната среща на премиера с българския бизнес. Много от участниците в срещата посетиха и Franchising Expo. В специално изградената семинарна зала се проведе и официалната презентация на Subway, основен партньор на изложението.
Общият оптимизъм за бъдещето на франчайинга в България бе подсилен и от множеството посетители, които изяваваха желание да започнат франчайз бизнес. За да се запознаете с всички изложители, моля, разгледайте каталога на изложението.
Конференция
"Франчайзинг бизнес в България" (2009)
2 ноември 2009 г. Хотел “Шератон”, София
- 10:00
Откриване
- 10:15 – 10:45
ЗАЩО И КАК ДА ИЗБЕРЕМ ФРАНЧАЙЗ – Рандал Нелсън, Fit Curves
Особености на франчайзинга в Югоизточна Европа, Франчайз модели
- 10:45 – 11:15
СИЛАТА НА ТЪРГОВСКАТА МАРКА – Гундо Кале, National Business Brokers
Маркетинг стратегии, Реклама на франчайзите
- 11:15 – 11:45
Кафе пауза
- 11:45 – 12:15
ОБУЧЕНИЯТА ВЪВ ФРАНЧАЙЗИНГА – Бенджамин Саймън, NexCen
Обучения по франчайзинг, Тренинг за обслужване и продажби на франчайзополучателите и техните служители
- 12:15 – 12:45
УПРАВЛЕНИЕ НА ФРАНЧАЙЗ ОБЕКТ И ПОДКРЕПАТА ОТ ФРАНЧАЙЗОДАТЕЛЯ – Веселин Венев, Адрес недвижими имоти
- 12:45 – 14:00
Обедна почивка
-
14:00 – 14:30
ПРЕДИМСТВАТА НА ФРАНЧАЙЗИНГА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА – Милена Михайлова, Форос национална компания недвижими имоти -
14:30 – 15:00
ФРАНЧАЙЗИНГ В БЮТИ ИНДУСТРИЯТА - STEPHAN -
15:00 – 15:30
ERP СИСТЕМИ ВЪВ ФРАНЧАЙЗИНГА - BORA -
15:30 – 16:00
НОВИ ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА БИЗНЕС С AQUA SOURCE - 20:30
Парти на FRANCHISING EXPO в Brasserie