Франчайзинг съвети

Още 3 мита за франчайзинга

10/05/2014

Франчайзинг митовете валят, а ние продължаваме да ги развенчаваме. 

Франчайзинг митология

Франчайзинг митология

Мит № 4 - Няма никаква свобода

Това е една от най-широко разпространените митове за франчайз модела. В действителност има изключително много място за индивидуалност и инициативност. Франчайзодателят "диктува" само едно нещо: основната система. Хубавото е че в повечето случай тази създадена рамка е доказано успешна и доходоносна. Освен това, вие сте отговорен за управлението на вашия бизнес. Вие решавате кой да наемете да работи и кой да уволните, как да изберете и маркетирате локацията и как да се промотирате локално. Имайте предвид, че франчайзодателят иска от вас да бъдете успешни, защото ако не сте и той не е. Това е т.н. "win-win" ситуация.

Мит № 5 – „Не мога да намеря правилния бизнес” / „Не мога да започна бизнес, който не познавам” 

Много от нас определят "правилно" като това, в което вече си добър. Но не се ограничавайте. Определете вашите умения и ги пренесете в корпоративния свят: мениджмънт, маркетинг, счетоводство и т.н. Ако ги имате развити в един вид бизнес, лесно можете да ги използвате в друг.

А защо да не можете да стартирате бизнес, който не познавате? Разбира се, че можете. Това е абсолютно естествено да искате да останате в зоната си на комфорт и да се придържате към области, в които имате опит. Философията ни учи, че наистина се развиваме, когато сме именно извън тази зона на комфорт, която стопира нашето бъдещо развитие. Като собственик на франчайз, вашата работа е да ръководите и „отглеждате” своя бизнес. Вашата сила е във вашите преносими умения и качества, които сте натрупали. А бизнесът, да не забравяме, е като жив организъм – постоянно се променя, а най-ценното е гъвкавостта и адаптивността. Вашият път към успеха е разучаването на успешния бизнес модел на вашият франчайз партньор. А след това да използвате вашите служители, за да го развиете и да ви носи печалби. 

Мит № 6 – Успешните бизнеси се появяват в нови индустрии с малко или никаква конкуренция

Ако смятате, че това е вярно, значи не сте обърнали достатъчно внимание. При франчайзинга бизнес системата е тази, която създава успеха. Да използваме отново пример с Макдоналдс – те започнаха да развиват бизнеса си в пазари, където можете да си купите хамбургер на всеки ъгъл. И те успяват, защото има вродено разбиране, че с правилно насочени консолидирани усилия и изградена и изпитана методика на работа се насърчава успехът. Ефективният маркетинг и операционни модели на работа носят рентабилността, а не липсата на конкуренция.

Замислете се – има ли бранш, който да няма конкуренция?

Франчайзинг изложение

Франчайзинг изложение

 

Хвърлете поглед и на първите 3 мита за франчайзинга - http://bit.ly/3franchisingmyths