Статии

Топ 10 световни франчайзи за 2016 г. /част 2/

19/01/2017

В този материал ще ви представим останалата част от печелившите франчайз вериги, които се доказаха като лидери на световния пазар.

2. McDonald’s 

Това е най-големият собственик на недвижими имоти в света

Това е най-големият собственик на недвижими имоти в света

Година на основаване: 1955 г.

Брой обекти в световен мащаб: 36 000

Брой обекти в САЩ: 14 000

Разходи за отваряне на един магазин: 1 млн. долара – 2 млн. долара

 

Разбира се световноизвестните хамбургери McDonald’s няма как да не присъстват в подобна класация, при това на челните места. Особено, като се има предвид, че с 27 млрд. долара приходи, компанията своеобразно представлява 90-тата най-голяма икономика в света.

С 655 нови франчайза за изминалата година, изпълнителният директор Стив Астърбрук следва стратегията си да превърне веригата в 95% собственост на франчайзополучатели. Като в момента този процент е 83, с 1% увеличение спрямо 2015 г.

Франчайзите на марката отбелязват ръст и тази година

Франчайзите на марката отбелязват ръст и тази година

Не всичко, обаче върви по план, а компанията преминава през върхове и спадове непрестанно. За 2016 г., според „The Wall Street Journal“, едва един на всеки петима млади хора е опитвал „Big Mac“. Въпросната тенденция е доста тревожна, като се има предвид, че конкретните бургери съставляват 20% от продажбите на McDonald’s в САЩ.

Като част от иновативната си политика за привличане на нови потребители брандът въведе целодневно меню за закуска, което се оказа правилно решение и спечели вниманието на клиентите. Други стъпки в тази насока са предлагането на пилешко месо без антибиотици и премахването на изкуствените съставки и консерванти от редица продукти на марката.

Явно въпросните тактики са били успешни, защото продажбите на един и същ обект, са се повишили с 6.2% за първата четвърт от годината, спрямо предходния период. А, когато се отнася за световен мащаб, Стив Астърбрук твърди, че франчайз обектите продължават да отчитат изумителен ръст на всички пазари, включително и на американския.

Сред любопитните неща за McDonald’s, с които едва ли сте запознати са, че марката продава над 75 хамбургера на секунда, храни 68 млн. души на ден, което е близо 1 % от населението на земята, а легендарните златни арки са едни от най-разпознаваемите по цял свят.  

Като допълним и факта, че именно McDonald’s е най-големият собственик на недвижими имоти в света, можем да твърдим, че потенциалът на веригата далеч не е изчерпан.

 

 3. Dunkin’ Donuts

Любимите изкушения на Америка

Любимите изкушения на Америка

Година на основаване: 1950 г.

Брой обекти в световен мащаб: 12 000

Брой обекти в САЩ: 8 600

Разходи за отваряне на един магазин: 228.6 хил. долара – 1.7 млн. долара

Брой кафета, които се продават на секунда: 30

 

Това е един от любимите брандове на Америка и има защо. Dunkin’ Donuts е еталон за кафета и понички навсякъде по света. А, амбициите на компанията не спират дотук. Брандът се стреми да достигне 17 000 световни обекта, но засега не си дава краен срок за постигане на тази цел.

Между юни 2015 г. и юни 2016 г., Dunkin’ Donuts отбелязва засилване на франчайзите в САЩ с 333 обекта. Освен на родна земя, веригата за понички бележи силен ръст и зад граници. Цели 148 нови франчайза са отворили врати на международните пазари, което е три пъти повече от отбелязания растеж за предходната година.

Успешна стратегия и разнообразни стимули

Успешна стратегия и разнообразни стимули

За да мултиплицира експанзията си, марката предлага специално разработени стимули на франчайзополучателите. Например, редуциране на месечните вноски за три години и до 5 000 долара бонус за локален маркетинг, за обекти, които достигат поставените си цели. Освен това, Dunkin’ Donuts предлага специални стимули за военни ветерани, като 20% намаление от първоначалната инвестиция, при споразумение за развиване на 5 или по-малко обекти.

Всичко това в комбинация с утвърдените процедури, маркетингови практики и богат опит, обещава едно още по-успешно бъдеще за компанията.

Иновациите са ключът към успеха

Иновациите са ключът към успеха

Вижте още интересни факти за франчайз веригите в следващата ни статия.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.