Статии

5 тренировъчни практики, с които да насърчите служителите си

08/11/2016

Първият етап от изграждането на проспериращ франчайз е изграждането на силен екип.

Успешен бизнес модел

Успешен бизнес модел

Обучението е моментът, в който задавате тона на работа на всичките служители, а оттам нататък те продължават с развитието на успешния бизнес. Точно затова всеки нов член на екипа ви, трябва да бъде запознат с мисията на франчайза и работния процес още от първия си ден.

 За тази цел сме селектирали 5 тренировъчни практики, благодарение на които можете да насърчите един по-сплотен и силен екип, който ще работи за успеха на вашия франчайз:

1. Имайте готов оперативен наръчник

Едно от задължителните условия за перфектното протичане на процесите в даден бизнес, е наличието на изготвен оперативен наръчник, включващ абсолютно всички детайли в работния процес, описани до съвършенство.

Имайте предвид, че просто е невъзможно да запомните всички неща, на които трябва да научите новите работници. Правилата, процесите и всички процедури, от изработването на продукта до обслужването на клиента, трябва да са описани и представени във вид, който да е достъпен за всеки служител. Само така ще сте сигурни, че няма да изпуснете важен детайл от обучението и работата в екипа ще върви гладко, защото няма да има липса на информация.

Първата стъпка при наемането на нов работник е препоръчително да започва с подробното му запознаване с оперативния наръчник, като отправна точка на точното изпълнение на длъжностната му характеристика.

2. Поставяне на 90-дневни цели

Само защото някой е нов, не означава, че не трябва да бъде мотивиран да дава най-доброто от себе си и да развива максимума от потенциала си още от ден първи. Поставете няколко постижими цели, за да му покажете какво се очаква от него и как той може да бъде силен екипен играч. Рабира се, убедете се, че целите са реалистични, за да не постигнете обратен ефект и вместо да окуражите бъдещия си служител, да го обезсърчите.

Насърчаване на служителите

Насърчаване на служителите

   3. Организиране на редовни срещи за сплотяване на екипа

Един от най-добрите начини да се превърнете в по-добър шеф, е да успявате да разчупите натовареното ежедневие.

Силните служители се създават от силна екипна работа. Затова целта ви трябва да е, всеки от работниците да умее да бъде полезен за нови служители и да ги накара да се почувства в свои води.

Организирането на редовни срещи и вечери с колегите, ще подейства сплотяващо на екипа ви със сигурност.

4. Персонализирайте изживяването

Няма двама еднакви работници, с оглед на това, трябва да персонализирате обучението на всеки един член от екипа ви.

Винаги се интересувайте как предпочитат да се обучават новите служители и им предоставяйте всичко необходимо, за да успеят. Например, има хора, които предпочитат да се учат, чрез гледане, а други – чрез точно повтаряне на действията ви.

Стремете се да подходите индивидуално в обучението на всеки един служител, още от първия ден.

5. Осигурете баджове с имена

За за накарате по-лесно някой, да се почувства част от екипа, още от началото – дайте му баджс неговото име. Така ще улесните и останалите си служители да възприемат новия сред тях.

 

Оперативният процес е критична част от изграждането на силен франчайз. Колкото по-силни служители имате, толкова по-усърдно ще работят те, за да постигнат жадувания от вас успех.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.