Статии

„НОВ ВЕК“ - бизнес на всички езици

19/07/2016

Франчайзът на услуги е един от най-успешните бизнес модели, привличащ инвестиции от големи предприемачи по цял свят. Първото предимство е константната величина на разходите, която пък е достатъчна причина да се замислите за подобна франчайз възможност с голям марж в печалбата.

Ще ви запознаем с поредната просперираща франчайз верига на бизнес, ориентиран към услуги – “НОВ ВЕК” е преводаческа агенция, създадена през 2000г. и превърнала се в най-развитата агенция в България с повече от 30 офиса, един от които е франчайзът на г-жа Искрена Пеева.

 

За усмивките и успехите

За усмивките и успехите

Здравейте, как решихте да се занимавате с преводаческа агенция?

На пръв поглед стана случайно. /Но аз не вярвам в случайните неща, защото съм убедена, че всяко нещо се случва по определена закономерност./ Видях обява на „НОВ ВЕК”, в която се казваше, че търсят партньор в Сливен. Аз пък търсех нови възможности за моята фирма. Покривах всички техни изисквания и изпратих необходимата информация. Скоро управителят Йордан Пашов се свърза с мен, разговаряхме по телефона, уговорихме среща. След срещата  направих необходимите ми проучвания, все пак малко познавах евентуалния партньор, а и бизнеса с преводачески услуги бе съвсем нов за мен. Реших, че си струва да насоча усилията си в тази сфера. Договорихме условията, преминах обучение и започнахме нашето партньорство.

С какво ви привлече възможността да имате франчайз на „НОВ ВЕК”?

Както казах по-горе, за мен тази сфера беше нова, а „НОВ ВЕК” вече имаше многогодишен опит, изградена система, свое ноу- хау /know-how /. Франчайзът ми дава тази основа, която е градена с години и която аз ползвам. Знаех, че в ще има доста неща, които ще трябва да науча, че ще трябва да преодолея не малко бариери, свързани с конкретния бизнес. Но пък аз имам дългогодишен опит в работа с клиенти, филолог съм по образование, завършила съм и втора магистратура -„Маркетинг”, тоест имам необходимия профил и уменията за тази работа. Така че това беше една добра възможност за мен да навляза в нова сфера на работа, където има възможност за развитие и растеж.

Защо избрахте именно „НОВ ВЕК” като ваш доверен партньор в преводаческите услуги?

 До момента на нашата среща слабо познавах тези услуги. След като се запознах с фирмата, управителя, структурата, разгледах договора между нас и всички останали технически подробности, сметнах че мога да им се доверя. Не съм търсила други партньори в преводаческите услуги.

 Кои са най-благоприятните фактори за развитието на Вашия бизнес?

Има търсене в тази област, следователно трябва да има и предлагане. В региона на Сливен има и други фирми, развиващи тази дейност, не сме първи и не сме единствени. Трябва да имаме конкурентно предимство. С „НОВ ВЕК“ работим в правилната посока в това отношение. Имаме ясни правила на работа, точни срокове, договорни отношения с необходимите институции, заклети преводачи, специалисти по съответния език, организатори на поръчките, които следят за прецизното, качествено и добро външно оформление на писмените преводи. Тоест благоприятните фактори по отношение на предлаганото от нас ги създаваме ние. Радва ме фактът, че клиентите ни са доволни и се връщат при нас, когато им се наложи да ползват преводачески услуги. Вече работим с много фирми от региона и имаме техните препоръки за качествено, добро и прецизно обслужване. Частните клиенти също се връщат при нас с нови поръчки, а водят и свои познати. А ако говорим за благоприятни фактори от външната среда – то основният фактор е бизнес отношенията с чуждестранни партньори в сферата на фирменото обслужване, а в сферата на частните клиенти – свободното движение на гражданите в чужбина и търсенето на работната ръка извън България. Благоприятен фактор е и моят личен опит в работата с клиенти, натрупан с годините.

Преводаческа агенция НОВ ВЕК

Преводаческа агенция НОВ ВЕК

Какво трябва да имат предвид Франчайзополучателите, ако решат да започнат бизнес с преводачески услуги?

Бизнесът с преводаческите услуги не изисква големи първоначални инвестиции за франчайзополучателите. Това е бизнес за интелигентни хора. Необходими са нормалните за съвременен офис - техника, компютър с офис пакет и допълнителни устройства. Най-важното, което трябва да се има предвид е, че се работи с хора, които си имат своите изисквания, предпочитания, капризи дори. За мен умението да общуваш е най-важното в този бизнес. Комуникацията с клиентите и работата в екип с колегите, умението да избягваш конфликти и да търсиш решения са от голямо значение. Не си представяйте работата с преводачески услуги като тази на чиновниците в различните институции: да стоиш пред компютъра, да влизат клиенти, които да обслужиш или не, да отговаряш набързо и да изпратиш човека. Често при нас идват хора, които не знаят какво трябва да се направи с документа им, не им е обяснено достатъчно добре и разбираемо и тогава трябва да разбереш нуждите на човека, за да извършиш правилно, качествено и в срок услугата, от която се нуждаят. Работим с документи, лични или фирмени, затова е необходимо отговорност и коректност, както и запазване на конфиденциалност на информацията.

Какви са изискванията, към които трябва да се придържате като Франчайзополучател на „НОВ ВЕК”?

Изискванията са свързани с конкретната работа – спазване на определена форма за заявяване на поръчките за превод, отчетност, работно време, срокове, външен вид и оформление на офиса, т.е. спазването на определена фирмена политика и стратегия. Знам какво се очаква от мен, като партньор и се стремя да оправдая очакванията.

Защо избрахте „НОВ ВЕК” пред останалите Франчайзодатели?

Не обичам да сменям често работата си, за мен е предизвикателство да се развивам в сферата, в която работя в момента. Затова станах партньор на „НОВ ВЕК” и продължаваме заедно напред. В процеса на съвместната си работа правим необходимите промени и въвеждаме новости, които ни правят по-добри и конкурентноспособни. Това, което най-много ми харесва в партньорството с „НОВ ВЕК”, е че винаги мога да разчитам на подкрепа и разбиране от тяхна страна в решаването на по-сложни въпроси или проблеми.

Кой е най-големият проблем, с който сте се сблъсквали в работата си?

Няма проблеми, които да не могат да бъдат решени. За мен най-трудното в работата ми е да откажа поръчка. Случва се клиентите да поставят срокове, които са почти невъзможни за изпълнение, тъй като все пак както при всяка работа и в преводаческите услуги си има технологично време, за което да бъде извършен превода. Когато сме изчерпили всички възможности и сме пробвали различни варианти, се е случвало и да откажем поръчки, макар и рядко. Но пък това също ни дава опит и насока, в която да работим за бъдеще.

Какъв е профилът на потенциалните франчайзополучатели? 

Потенциалните франчайзополучатели трябва да отговарят на изискванията на системата. Да могат да планират времето, усилията и разходите си. Да бъдат отговорни, комуникативни, с умения за работа в екип и водене на преговори. Трябва да сте наясно, че въпреки че това е доказан бизнес, който си „работи от само себе си”, вашите умения, опит и желание за работа, са тези, които задвижват двигателя на франчайза ви.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.