Статии

Когато франчайзингът толерира креативността /част 1/

08/12/2016

Ако си мислите, че франчайзингът означава само и единствено плътно следване на установените процедури и правила, то трябва да сверите часовниците си и да видите примерите, които сме ви подготвили.

Бял и черен хамбургер

Бял и черен хамбургер

Главният смисъл на франчайз веригите за бързо хранене е последователността: от Аляска до Флорида, потребителите на “McDonald’s” знаят, че ще открият един и същ вкус на хамбургерите, който и обект на марката да посетят.

Разбира се, това съвсем не означава, че когато франчайз обектите излезнат в чужбина, креативността ще бъде пренебрегвана. Напротив - с разширяването на франчайз веригите, редица световно известни брандове толерират креативността и експериментират с въвеждането на промени в иначе строгите процеси в компанията.

Всичко това произтича от факта, че на международния пазар, всеки бизнес модел трябва да премине през, така нареченото, приспособяване към съответните потребители. За да се адаптира бизнесът за бързо хранене към локалните вкусови навици на дадено общество, някои от американските популярни марки се превръщат в трудно-разпознаваеми.

Pizza Hut

Японският франчайз на Pizza Hut предлага на клиентите една от най-популярните пици на марката, гарнирана със скариди, калмари, риба тон, майонеза, броколи, лук и доматен сок. Друга иновация на марката е пилето „Териаки“, което включва и царевица, морски водорасли и майонеза.

Различните видове пица

Различните видове пица

Явно, с цел да допадне на местните жители, популярният бранд е добавил и морски деликатеси в продуктите си, адаптирайки се към източния вкус.

В Южна Корея, почитателите на Pizza Hut могат да опитат пиците с добавка от сладки картофи, а в страните от Близкият Изток, клиентите поръчват пиците си с мини хотдози.

Осъзнавайки, че може успешно да приспособи бизнеса си към традиционните вкусове на локални клиенти, франчайз индустрията превръща този фактор в критичен за международния ѝ успех.

Франчайз обекти с креативни идеи

Франчайз обекти с креативни идеи

Много франчайз вериги завоюват все повече нови територии и тези нови обекти стават все по-голяма част от бизнеса им. Поради тази причина, франчайзодателите насочват инвестициите си към опознаване на местните потребители и техните вкусове, като по този начин се откриват и интегрират и нови съставки в бързото хранене.

Още интересни примери за световните франчайзи, вижте в следващата част на материала ни.


Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.