Статии

Когато франчайзингът толерира креативността /част 2/

13/12/2016

В този материал ви представяме още от успешните франчайз вериги, които експериментираха с иновативни продукти и грабващи маркетингови кампании.

Иновативни продукти от франчайз обекти

Иновативни продукти от франчайз обекти

Освен хранителните съставки, промени настъпват и в маркетинга и логистиката, като например кога да има предлагане на познати артикули и кога да има фокус върху изцяло нови продукти.

За да се приспособи един подобен бизнес към дадена култура, са нужни партньори, които познават местното общество и ще помогнат за изграждането на едно успешно международно меню.

Разбира се, има региони, където менютата са ограничени откъм избора на храни.

Например, в Индия клането на животни се приема за табу и по тази причина има множество разнообразни вариации на популярните хранителни менюта. В McDonald’s в Индия може да си поръчате бургер Chicken Maharaja Mac, който съдържа двойно количество пилешко с опушен сос. McDonald’s в страната предлага и McPaneer Royale – с доста повече подправки от стандартните хамбургери.

Израел пък е страната, където McDonald’s не сервира млечни продукти.

Всъщност, където и да е в Средният Изток, ресторантите на популярните вериги сервират само ястия, в които не присъства свинско месо.

Така арабският McDonald’s пък се фокусира главно върху пилешкото и предлага на клиентите „McArabia Chicken“ питка, както и още основно пилешки менюта.

Друга печеливша стратегия, която франчайз веригите следват е поставянето на фокуса върху традиционните специалитети. Така във Франция можете да си поръчате хамбургер с любими френски сирена, дори може да добавят и фондю към сандвича ви. Италианските сандвичи пък включват поръсен пармезан върху бургерите.

Както McDonald’s, така и Burger King, междувременно прокарват на пазара в Япония, новите си черни бургери. И ако навсякъде другаде в света, ще помислят хамбургера за прекалено овъглен на скарата, то всъщност причината се крие другаде. Черният цвят на бургерите и съставките им се дължи на соса, направен от сепия и на използвания бамбук.

Иновативният продукт в различен цвят

Иновативният продукт в различен цвят

Всички тези интересни примери са доказателство за успеха на глобалните франчайзи в следването на разнообразните локални тенденции и креативните идеи.

Автор:

Десислава Дечева

Десислава Дечева е завършила Бизнес Икономика и се развива в сферата на оптимизацията на различни звена в бизнеса.