Публикации

  • Една компания, обмисляща създаването на международен франчайзинг, трябва да има налице доказан, възпроизводим бизнес модел. Трябва да има налице документирана система, която може да бъде стандартизирана и лесна за усвояване. 

  • На конференцията “Франчайзинг бизнес в България 2010” Веселин Венев, ще изнесе лекцията „Маркетингова подкрепа на франчайзополучателите”. Конференцията е в рамките на специализираното изложение “Франчайзинг експо 2010” в НДК на 26 и 27 ноември.

    Бил сте франчайз мениджър на Address и Office 1 Superstore - каква е разликата между тях и вие на коя от двете марки бихте станали франчайзополучател?

    АДРЕС е българска търговска марка, собственост на „АДРЕС Недвижими Имоти“ АД. От 2006 г. компанията разширява своята верига, като освен откриването и развитието на собствени кантори, изгражда и франчайз мрежа. Докато Office 1 Superstore е американска търговска марка и правата са собственост на компания – Мастър Франчайз за България от 1997 г.

    Двата модела се различават по предлагания продукт и размера на първоначалната инвестиция. Оказва се, че доста си приличат по отношение на концепцията на самия Договор за франчайз, маркетинговата и оперативната подкрепа към партньорите, изграждането и на собствени, и на франчайзингови обекти.

  • Той култивира дивото поведение, но и те лишава от част от свободата ти, казва за "Регал", Светослав Билярски, създател на Franchising.bg


  • Разкажете повече за книгата „Франчайзинг бизнес”.Как се зароди идеята за написването й и как адаптирахте световната практика в тази сфера?

    След като развих няколко бизнеса като франчайзи, преди две години основах българската франчайзинг медия Franchising.BG, а след това организирахме и първото изложение Franchising Expo. Думата „франчайзинг” е странна за българското ухо, а голяма част от хората дори все още я произнасят по различни неправилни начини. И тъй като не се намираше кой да популяризира франчайзинга в България, наложи се да го направя аз. Книгата е разделена на пет основни части, които на пръв поглед са насочени към различни аудитории. Информацията в главите Създай франчайз и Продай франчайз е ориенти рана повече към онези, които искат да развият бизнеса си, като предоставят франчайз на други предприемачи. Но тази информация е много полезна и за франчайзополучателите, които ще могат да разпознаят коя франчайз система е по-добре структурирана от останалите. От друга страна, главите Купи франчайз и Управлявай франчайз са предназначени основно за франчайзополучатели. Но за да постигне успех, франчайзодателят трябва да се съобразя ва и с тяхната гледна точка.

  • Веселин Венев, франчайзинг мениджър на "АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ" АД, пред FRANCHISING.BG

    Как Адрес започна да предлага франчайз?
    Напълно естествено, след налагането и националната познаваемост на марката „Адрес”, стремежа за утвърждаването ни като водеща компания с нови, по-модерни и разработени в България идеи в бизнеса с недвижими имоти. Оказа се, че нашето предложение в различните градове срещна интерес сред широк кръг от бизнес средите...

  • Най-важното, което трябва да се знае за договора за франчайзинг е, че в него страните могат да договорят всичко, което намерят за добре!
    Франчайзингът не се споменава в нито Търговския закон, нито в Закона за задълженията и договорите. Затова договорът за франчайзинг спада към т. нар. "ненаименовани договори", чието съдържание и сключване не е установено със законови норми...

  • От Светослав Билярски
    FRANCHISING.BG

    Веригата е силна не колкото най-здравата, а колкото най-слабата си част.
    Как да изберем най-добрите франчайзополучатели е един от най-важните въпроси на франчайзинга. Много изследвания доказват корелацията между резултатите на тестовете за подбор на потенциални франчайзодатели и реалните финансови резултати от работата им след това.

  • Как можете да бъдете сигурни, че точно този франчайз е идеалният за вас? Избирането на франчайз може да бъде сложен и объркващ процес. Ето защо ви предлагаме следния списък от десет стъпки, с които да ви помогнем при избора...

  • Как да изберем правилния франчайзодател - интервю с Теодора Димитрова, Изпълнителен директор на ЕРА България за франчайзинга и бизнеса с недвижими имоти.

  • "Винаги изглежда невъзможно, докато не бъде свършено."
    - Нелсън Мандела