Статии

4 доказани съвета за ефективен франчайз маркетинг

01/10/2015

Маркетингът и рекламата по правило са сложна дейност, която изисква изключителни усилия и знания. Във франчайзинга обаче трудността е още по-голяма. При този сложен бизнес модел е нужно да се „грижим“ за много франчайз обекти, колкото еднакви, толкова и различни.

Ако обаче успеем да изградим и поддържаме добра стратегия за франчайз маркетинг, ползите са много – по-силен бранд, по-голямо клиентско доверие, повече франчайзополучатели. Днес ви предлагаме 5 доказани съвета за ефективен франчайз маркетинг за постигане на дълготрайни резултати.

1. Впишете всичките си обекти в интернет директории за по-лесно локално търсене

Жизненоважна част за вашия франчайз маркетинг е вписването на всички обекти в сайтове като Google, Bing, Golden Pages и всякакви други директории, които имат значение за вашата индустрия. Този процес ще улесни клиентите в намирането ви. Освен това поставя основите на успешна SEO стратегия. При всички положения обаче този процес изисква значителна инвестиция на време и усилия.

Всяко вписване на франчайз обект в директория трябва да вклюва:

  • актуална информация за името, адреса и телефонния номер на франчайз обекта
  • последователно наименоване на обектите във всички фирмени директории
  • пълни профили с описание, снимки, видео, ключови думи, дори отстъпки

 

2. Създайте уебсайт за мобилните потребители

Вече е абсолютно задължително всеки уебсайт да има мобилна версия. Според Google това ще повлияе на класирането в интернет търсенето. Това засяга всяка индустрия и е задължителна част от съвременния франчайз маркетинг.

Ако си мислите, че онлайн присъствието ви не се забелязва, грешите. Забелязва се и то силно влияе на решението на клиентите и потенциалните франчайзополучатели. Затова се заемете с обновяването на уебсайта си още сега.

3. Искайте отзиви от клиентите си

В днешния силно конкурентен пазар всеки отзив, препоръка и мнение са от значение. Стимулирайте клиентите си да оставят обратна връзка за услугите или продуктите, които предлагате. Използвайте положителните отзиви за промотиране на бизнеса си. При франчайзинга една препоръка ще повлияе положително не само на един обект, а на цялата система.

4. Създайте общност около бранда си в социалните мрежи


Социалните мрежи предоставят чудесна възможност за създаване на връзки с клиентите. Някои основни правила включват да поддържаме разговор с потребителите, а след това да мислим за реклама, да публикуваме редовно и никога да не спорим с клиенти в социалните мрежи.

За да превърнете интернет потребителите в реални посетители, предложете им специални отстъпки и оферти, които могат да използват във всеки един франчайз обект. Така с едно действие помагате на цялата франчайз система.

Успешният франчайз маркетинг определено постига резултати и носи незаменими ползи за франчайзодателя и всички франчайзополучатели. Ако имате нужда от помощ, FRANCHISING.BG може да ви подкрепи на всеки етап от вашия франчайз бизнес.