Статии

Защо всеки мениджър трябва да разбира от маркетинг

26/03/2015

Всеки мениджър трябва да знае какво се случва с бизнеса му във всеки един момент. Трябва да знае какво очакват клиентите, служителите и партньорите му. Благодарение на някои ключови маркетинг умения, всеки лидер може да доведе бизнеса си до успех. Още повече - днес светът изглежда много повече като място, в което трябва да рекламираш себе си непрекъснато. Затова никога не е излишно да разбирате от маркетинг, независимо с какъв бизнес или франчайз се занимавате.  Ето и кои са причините за това, посочени от The Muse:

   marketing manager

Ще се научите да слушате

Маркетинг специалистите постоянно слушат и търсят нови начини да постигнат максималното оползотворяване на възможностите, отношенията и връзките с хората. И докато всеки може да бъде добър слушател, да правите това като маркетолог изисква голям опит. Ако се обучавате на анализ на клиентите, целеви групи, начини за комуникация, вие ще започнете да разбирате как наистина да слушате и чувате какво казват клиентите, служителите и партньорите ви.

Ще взимате по-добри бизнес решения 

Благодарение на технологически иновации като Google Analytics, маркетинг специалистите имат достъп до безпрецедентен обем на информация за потребителите. Но не това е най-важното. Голяма част от същинския маркетинг се определя от самата интерпретация на тази информация – да разберете и да се насочите към правилния целеви сегмент от вашата аудитория. Независимо дали се занимавате с обслужване на клиенти или сте художник, да знаете как да намерите и интерпретирате информацията за пазара означава, че по-добре ще разберете своя бизнес. Това ще ви помогне и да взимате по-добри решения за всеки аспект от работата ви.

Ще се научите да бъдете тактични

Тъй като при маркетинга става дума за това да се разбере как да достигнете и да общувате с различни аудитории, добрите маркетолози непрекъснато се занимават с различни типове хора. Най-добрите маркетинг специалисти пък се научават да подхождат по различен начин с хората, с които общуват. С други думи, те се научават да бъдат тактични.

Ще се научите да бъдете изобретателни

Малките компании често нямат голям бюджет за маркетинг и реклама, затова специалистите нямат друг избор освен да се научат да достигнат до максимален брой хора с минимален разход на ресурси. За да направят това, маркетолозите трябва да са изключително изобретателни, независимо каква маркетинг стратегия са избрали.

Ще бъдете по-наблюдателни

Маркетинг специалистите трябва винаги да знаят какво се случва около тях. Те непрекъснато трупат нови знания, четат, общуват, следят тенденциите и като цяло обръщат внимание на всичко. Независимо с какъв бизнес се занимавате, да бъдете по-наблюдателни единствено би било във ваша полза.