Статии

Постави началото на бизнес тренд

02/02/2016

Иновацията – думата, която промени света. Съвсем буквално. Иновацията наложи непрестанната обществена промяна и коренно промени начина, по който правим бизнес. В свят, в който потребителите очакват нови продукти и услуги е наложително да бъдем в крак със скоростта на събитията и тук идва въпросът – как ние, в качеството си на предприемачи да поставим тренда на пазара?

Ето няколко съвета как да останете на върха:

Остави си време за креативност.

Време за креативност

Време за креативност

Първо и преди всичко останало: мислете. Един от предшествениците на бизнес философията, Наполеон Хил казва в своята книга „В тишината се появяват най-добрите ни идеи“. Разбира се не приемайте това дословно губейки се в собствените си мисли по време на важна среща или по средата на работния ден. Отделете си специално време за това, „мисълта е основата, върху която човека гради всичко заобикалящо го“.

Направете тийм билдинг, съберете различните отдели на едно място и наблюдавайте размяната на идеи, вдъхновения, нови запознанства. Новото може да се крие зад вече познатите ви лица. Като част от кампуса на Пиксар, Стийв Джобс направил тъкмо това давайки възможност на аниматорите да обменят идеи и опит с писателите на историите, звуковите техници с компютърните специалисти - това събитие довело до неочаквано добри успехи!

Вземето старото и изпитаното, и го погледнете от различна перспектива – нестандартното мислене води до неочаквано добри резултати!

Пред кампуса на Пиксар

Пред кампуса на Пиксар

Превърнете се в добре информиран наблюдател на трендове

Вие като предприемач носещ в себе си духа на новото време трябва да познавате добре пазара си преди да го промените. Ако съсредоточите вниманието си върху добри практики и действията на конкурентите си, определено няма да сгрешите. Четете списания за икономисти, новинарници с последни ъпдейти от сферата на Вашия бизнес. Може да започнете да проследявате трендове с Google Trends, Feedly или Mashable. Говорете с клиентите си, приятели, доставчици, отново – конкуренцията, всякакъв тип информация и мнения биха Ви били от полза.

Откривачите на нови трендове обикновено разбират, че модата има определено настроение, уникално държание.  Способността да разпознаете малките промени  ще ви помогне да прогнозирате и насочите движенията във ваша полза и да максимизирате печалбите си.

Потребителско мислене

Потребителско мислене

Мислете като потребител

Всички до един сме консуматори. Всички знаем какво искаме, какво харесваме, какво е готино за нас. Помислете какво ново Вие искате да видите, какво би Ви донесло, колко дълго бихте го използвали?

Едни от най-добрите иновативни решения в света на бизнеса са именно плод на проактивния отговор на компаниите към нивото на задоволеност на потребителите.  Никога не подценявайте връзката, която имате с лоялните си клиенти.  Тяхното мнение е една „платформа“ за нови идеи за подобряване на вече съществуващите ви  продукти или услуги.

Уолт Дисни

Уолт Дисни

„Прави това, което правиш толкова добре, че хората да искат да го видят пак и пак и да доведат приятелите си.“ – Уолтър Елиът Дисни

В толкова забързан свят, да бъдеш първи в бизнеса и да носиш духа на новото, да бъдеш началото на модата и да използваш иновацията като свое оръжие си е истинско предизвикателство. Но ако разчитате на креативността, инвестирате време и ресурси да откривате трендовете и да откривате свежи перспективи за това, което предлага компанията Ви на клиентите – то тогава няма да гоните вече съществуващите моди, Вие ще ги създавате!

 Ако все още търсите своето бизнес призвание и имате желанието да започнете нещо ново, екипът на Франчайзинг БГ е тук, за да ви помогне с този избор! 

Автор:

Силвия Радева

Силвия Радева е бизнес ентусиаст с дългогодишен интерес в областта на икономиката и множество академични постижения в областта.