Статии

Как промяната в алгоритъма на Google ще повлияе на вашия франчайз

14/04/2015

Все повече и повече бъдещи предприемачи използват мобилни устройства, за да получат допълнителна информация за потенциални възможности за закупуване на франчайз. Според проучване, цитирано от Enterpreneur, процентът на потенциалните франчайзополучатели, които са използвали своя смартфон, за да се свържат с франчайзодател, почти се е удвоил за година. Докато през август 2013 г. този процент е бил 23, то през август 2014 г. той достига 42 на сто.

Изследването потвърждава нарастващата роля на мобилните устройства във франчайзинг отношенията. И тъй като все повече предприемачи търсят възможности за закупуване на франчайз през смартфоните си,  франчайзодателите задължително трябва  да разполагат с мобилна версия на уебсайта си, оптимизирана за работа през смартфони и таблети.

Това важи с пълна сила през месец април 2015 г., тъй като точно тогава ще се въведат важни промени в алгоритъма на Google. Те ще се отнасят за сайтове, съвместими с мобилни устройства. На 21 април Google ще класира по-добре именно такива сайтове, следвайки световната тенденция за нарастване използването на мобилни устройства за връзка с интернет.

За да се възползвате в максимална степен от тези промени, трябва да подготвите уеб сайта си, така че да е съвместим с мобилни устройства. Това ще улесни възможностите ви за продажба на франчайз и вашият сайт няма да потъне в резултатите от търсене в Google след промените.

Според проучване на Process Peak 83% от франчайзите не разполагат с мобилна версия на своите сайтове. Това означава, че голяма част от тях не са подготвени за промените в алгоритъма нa Google. Ако обаче разполагате с мобилна версия, ще подобрите многократно класирането си в търсачката.

Какво можете да направите, за да се възползвате от промяната в алгоритъма на Google?

Google for mobile devices

Google for mobile devices


  • Като начало може да проверите дали вашият сайт разполага с мобилна версия и е оптимизиран за смартфони и таблети чрез опцията на Google за проверка на мобилната съвместимост на уебсайтовете.
  • Разберете каква част от посетителите на уебсайта ви идват от мобилни устройства. Това може да проверите в профила си в Google Analytics.
  • Определете на кое място се показва сайтът ви в Google към настоящия момент при търсене на възможности за закупуване на франчайз и помислете дали е възможно сайтът ви да се показва на първо място в Google.
  • Доверете се на специалисти за изграждането на мобилна версия на сайта ви, ако нямате такава, за да увеличите шансовете си за продажба на своя франчайз. Franchising.bg предлага консултации в областите брандинг, маркетингово позициониране и рекламна концепция, от които може да се възползвате още сега.

Ако уебсайтът ви не поддържа мобилна версия след 21 април, това ще попречи на възможностите ви за продажба франчайз. Вместо това възползвайте се от промените и вземете нещата в свои ръце. Повече за успешното управление на франчайз може да научите от книгата „Франчайзинг бизнес“.