- Ралица Чешмеджиева: Мениджър Човешки Рерурси Работа в сферата на човешките ресурси
- Петър Пламенов: Бизнес консултат Агенция за подбор на персонал
- Чавдар Руев: Човешки ресурси Как да изберем най-добрия бизнес консултант?
Топ 10 световни франчайзи за 2016 г. /част 1/
Знаете ли кои са водещите франчайз вериги в света за изминалата година?
Кои са компаниите, които отбелязаха внушителен ръст в продажбите и разшириха още повече пазара си?
Най-големите франчайз вериги в света
Те продължиха да градят своя лидерски имидж и да жънат успех след успех, за което може да се убедите, дори само като се запознаете с числата, които описват бизнеса им в момента.
Благодарение на Entrepreneur, ви представяме една кратка селекция на най-влиятелните франчайз компании за изминалата година и техните печеливши бизнес идеи:
1. 7-ELEVEN
С фокус върху клиента
Година на основаване: 1927 г.
Брой обекти в световен мащаб: 60 000
Брой обекти в САЩ: 8 504
Разходи за отваряне на един магазин: 37,2 хил. долара – 1,6 млн. долара
Колко често се отваря нов обект: на всеки 3,5 месеца
За никой не е тайна, че най-мащабната франчайз верига в света в именно 7-ELEVEN. 90-годишният бранд се превърна в лидерската верига магазини, които винаги са се стремили да поставят фокуса върху клиентските изисквания и предпочитания. Уникалната концепция за удобни денонощни магазини, предлагащи богато разнообразие от стоки и перфектно обслужване спечели лоялността на милиони потребители по света.
Лидерът сред денонощните магазини
Една от тайните на успеха на международния франчайз е т.н. програма „инициатива на дребно“. За много вериги магазини, поръчката на продукти е една и съща във всеки обект. 7-ELEVEN, обаче позволява за всеки индивидуален магазин, собствениците му да избират определена селекция стоки, които са релевантни към потребителските нужди в съответния квартал. Например, обектите в близост до фитнес зали, разполагат с повече енергийни напитки и свежи салати, докато тези магазини, намиращи се до болнични заведения са снабдени с голямо разнообразие от поздравителни картички и балони.
Системата за дигитални поръчки, пък дава възможност на франчайзополучателите да знаят какво точно се продава в техния магазин, населено място и регион, за да планират добре какви продукти ще име донесат най-голяма стойност в бъдеще.
За разлика от стандартните вериги магазини, 7-ELEVEN се фокусират върху конкретните нужди на потребителите си, а не върху предложенията на доставчиците и сезонните промоции. Пример за това са специално разработените собствени продукти на бранда, които могат да се конкурират по качество с утвърдените марки, но предлагат много по-ниска ценова категория на клиентите и по-големи маржове за франчайзополучателите. Такива стоки са известните вече, чипс, кокосова вода, сладолед с морска сол и карамел, батерии и още почти 400 други продукти, под марката 7-ELEVEN.
И докато успешната марка развива все по-иновационни продукти и операции, то франчайзингът на компанията всъщност е най-вълнуващата част от целия бизнес.
През 2006 г. 75% от магазините са притежавани от франчайзополучатели. Десет години по-късно този процент вече е 90. През последните 5 години, само в САЩ, марката е отворила нови 1 500 обекта.
Вижте още от най-ярките франчайз успехи за 2016 г. в следващата ни статия.